سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از نبود صدای واحد در خصوص بدهی‌های آموزش و پرورش، گفت: مسئولان وزارت آموزش و پروش مکلفند تا هفته آینده گزارشی از میزان معوقات خود به مجلس ارائه دهند.
کد خبر: ۶۲۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 20 June 2018
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از نبود صدای واحد در خصوص بدهی‌های آموزش و پرورش، گفت: مسئولان وزارت آموزش و پروش مکلفند تا هفته آینده گزارشی از میزان معوقات خود به مجلس ارائه دهند.

به گزارش خانه ملت، سیدحمایت میرزاده با اشاره به حجم بالای معوقات فرهنگیان در بخش‌های مختلف، گفت: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوعاتی که نمایندگان مجلس در قالب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، فراکسیون فرهنگیان و کمیته‌های مرتبط پیگیری می‌کنند، میزان دقیق معوقات آموزش و پرورش به فرهنگیان و شرکت و دستگاه‌های طرف حساب وزارت آموزش و پرورش است تا با مشخص شدن میزان دقیق این بدهی‌ها در خصوص پرداخت آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس نخستین اولویت ما شناسایی دقیق بدهی و معوقات وزارت آموزش و پرورش به کارکنان و فرهنگیان خود و سایر بدهی‌‎های دیگرش است تا لیست دقیقی از بدهی‌های این وزارتخانه به نهاد‌ها و افراد به صورت روشن احصا شود تا بتوان به صورت منظم این بدهی را پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلاتی که آموزش و پرورش با آن مواجه است مشخص نبودن میزان بدهی‌هایش است، ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر تناقض در گزارشات مالی مسئولان آموزش و پرورش در گزارش‌های سازمان برنامه و بودجه و دولت نیز در رابطه با معوقات آموزش و پرورش حرف واحدی شنیده نمی‌شود.

میرزاده اضافه کرد: متأسفانه آموزش و پرورش توان پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت فرهنگیان را ندارد و این حق را پس از گذشت ماه‌ها و حتی سال‌ها به آن‌ها پرداخت می‌کند که این مسئله بر خلاف رویه حتی سایر دستگاه‌های کشور است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: مجلس نسبت به پرداخت به موقع معوقات فرهنگیان به ویژه پاداش پایان خدمت بازنشستگان و معوقات آن‌ها دارد لذا مهلتی یک هفته‌ای برای وزارت آموزش و پروش تعیین شده است تا گزارشی دقیق درباره بدهی دقیق این نهاد به فرهنگیان و سایر بخش‌ها تدوین و به مجلس ارائه شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار