معاون رئیس‌جمهور اسبق با بیان اینکه مدیران ارشد فکر نکنند که اگر ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی را به بانوان واگذار کنند همه مسائل جهان اسلام زنان رفع می‌شود، گفت: زنان به دنبال پست، مقام و مدیریت نیستند
کد خبر: ۶۲۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ 20 June 2018
معاون رئیس‌جمهور اسبق با بیان اینکه مدیران ارشد فکر نکنند که اگر ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی را به بانوان واگذار کنند همه مسائل جهان اسلام زنان رفع می‌شود، گفت: زنان به دنبال پست، مقام و مدیریت نیستند.

به گزارش  تسنیم، زهرا شجاعی در گردهمایی کشوری مدیران و مشاورین زن آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اساسی‌ترین وظیفه بانوان در جامعه همسری، مادری و تربیت فرزندان است، اظهار داشت: نقش مؤثر بانوان همواره در عرصه‌های مختلف جامعه ما مشهود بوده است.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب بانوان به برکت اهداف و رهنمود‌های امام راحل از خانه‌ها خارج شده و پا به پای مردان در حوزه‌های مختلف فعالیت کردند، افزود: نمونه مشهود آن دوران این بود که فرماندهی سپاه همدان را بانوی بزرگی به نام خانم مرضیه دباغ بر عهده گرفته و این حکم را از دست امام راحل گرفته بود تا پیام توحید را به دنیای شرق و شوروی سابق برساند.

شجاعی با تأکید بر اینکه منکر نقش اصلی زنان که مربیان جامعه و انسان‌ساز هستند نیستیم، اما نباید با واگذاری نقش‌های کلیشه‌ای به آن‌ها در عصر جدید و تکنولوژی زنان را محدود کنیم، تصریح کرد: در دنیای امروزی و عصر حاضر با ورود فنّاوری‌های نوین جنسیت اصلاً مطرح نیست.

مشاور امور زنان در دوره اصلاحات تأکید کرد: بانوان باید در کنار حفظ اصالت، ارزش‌ها و هویت زنانه خود در جامعه حضور یافته و وارد فضا‌های جدید شوند.

شجاعی با اشاره به اینکه با تغییر فضای جامعه امروز بایستی نقش‌های کلیشه‌ای را کنار گذاشت، ابراز کرد: باید مدل جدید از زن بودن را با حفظ اصالت و هویت نه تنها به جامعه ایران اسلامی بلکه به جامعه کشور‌های منطقه و جهانی عرضه و معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه فضا جامعه امروزی بسیار خیلی تغییر کرده است، اظهار داشت: اگر آمادگی پذیرفتن تغییرات و تحولات اجتماعی که در جامعه رخ داده را نداشته و این تغییرات را مدیریت نکنیم شرایط بر ما خود را تحمیل می‌کند.

شجاعی با تأکید بر اینکه در هزاره سوم میلادی قرن پانزدهم هجری و در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم، گفت: در چارچوب نظریه اسلامی، انقلابی و ایرانی کار و تلاش می‌کنیم و تحولات جهانی و دنیای جدید را مدنظر داشته و از تجربیات جهانی و بشری استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه امور زنان تبدیل به رشته علمی شده است، بیان کرد: در کشور مطالب مختلف و دیدگاه‌های گوناگونی درباره زنان مطرح شده و نظریه‌های مختلفی وجود دارد و نهاد‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای زنان ایجاد شده که قوانین خاصی به وجود آورده‌اند.

مشاور امور زنان در دوره اصلاحات با بیان اینکه رویکرد در جامعه نسبت به زنان تغییر کرده است، تصریح کرد: در جامعه امروز به زنان به عنوان سرمایه انسانی و اجتماعی توجه می‌شود، امکان ندارد جامعه‌ای بدون استفاده از تمام ظرفیت‌های انسانی به ویژه زنان به اهداف تعیین دست پیدا کند.

شجاعی با اشاره به اینکه برای رفع ظلم از زنان اقدامات بین‌المللی بسیاری صورت گرفته است، اظهار داشت: مسئله زنان یکی از ۱۰ مسئله مهم دنیای امروز است.

وی بابیان اینکه موضوع زنان مسئله مهمی است در طول تاریخ مظالمی علیه بانوان صورت گرفته است خطاب به مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان، تأکید کرد: شما نگران خانم‌ها نباشید که هویت خود را فراموش کنند بلکه نگران زیرپا گذاشتن کرامت زنان در ایرانشهر باشید چراکه زنان جامعه ما می‌دانند که چگونه از کرامت خود محافظت کنند، بنابراین توپ را در زمین زنان نیندازید.

معاون رئیس‌جمهور اسبق با تأکید بر اینکه به موضوع زنان به عنوان یک مسئله و منافع ملی باید توجه شود، ابراز کرد: زنان صنف نیستند و به دنبال مسائل شخصی نیستند و امیدواریم روزی برسد با برقراری عدالت جنسیتی در جامعه هر کدام از زنان به کار‌های تخصصی خود بپردازند.

شجاعی بابیان اینکه زنان به دنبال پست و مقام و مدیریت نیستند، اظهار داشت: امروزه مدیریت تنها یکی از ده‌ها مسئله مهم در حوزه زنان است و آسیب‌های اجتماعی متعددی نظیر خودکشی، فرار از خانه، اعتیاد، آمار زندانی، زنان سرپرست خانوار، تجرد قطعی، بالا رفتن سن ازدواج و مهاجرت به خارج از کشور از مجموعه مشکلاتی هستند که باید نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

وی خطاب به مسئولان در خصوص واگذاری ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به بانوان تأکید کرد: مدیران ارشد و آقایان فکر نکنند که اگر ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی را به بانوان واگذار کنند همه مسائل جهان اسلام زنان رفع می‌شود چراکه مسائل بسیاری باقی‌مانده که باید به آن‌ها پرداخته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار