مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه تعاملات موثر، تعامل با مجامع بین‌المللی و استفاده از تجربیات آن‌ها از جمله راهبرد‌های دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۶۲۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 20 June 2018
مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه تعاملات موثر، تعامل با مجامع بین‌المللی و استفاده از تجربیات آن‌ها از جمله راهبرد‌های دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش تسنیم، فرحناز مینایی در گردهمایی کشوری مدیران و مشاورین زن آموزش و پرورش اظهار داشت: مأموریت حوزه زنان در آموزش و پرورش در دو قسمت زنان و دختران است.

وی با اشاره به اینکه ۶ میلیون و ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان کل کشور دختران هستند، افزود: آموزش مهارت‌های ارتباطی، تهیه بسته‌های بهداشتی و ... از جمله خدمات در حوزه دختران است.

مینایی بیان کرد: در حوزه زنان وزارت آموزش و پرورش نیز اقدامات متعددی انجام شده است که یکی از مأموریت‌های مهم افزایش و ارتقای مسئولیت زنان به پست‌های مدیریتی بوده است.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش تأکید بر حضور زنان در بخش‌های آموزش و پرورش دارند، تصریح کرد: تأکید رئیس جمهور بر به کارگیری زنان در ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی است.

مینایی ضمن بررسی وضعیت موجود زنان در وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ۱۳ میلیون ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز معادل ۴۸.۴۸ درصد از دانش‌آموزان کشور دختر هستند.

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعداد نیرو‌های فعال در این مجموعه ابراز کرد: در مجموعه وزارت آموزش و پرورش کشور هم‌اکنون ۹۲۰ هزار نفر پرسنل فعال هستند.

مینایی با تأکید بر اینکه ۵۰۰ هزار نفر از ۹۲۰ هزار نفر پرسنل وزارت آموزش و پرورش خانم هستند، اظهار داشت: ۵۴ درصد از پرسنل آموزش و پرورش بانوان هستند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور دولت را مکلف نموده که تا چهار سال آینده ۳۰ درصد از مدیریت استان‌ها با خانم‌ها باشند، بیان کرد: وعده وزیر آموزش و پرورش در راستای تکلیف تعیین شده از سوی رئیس جمهور این بوده که تا ۲ سال آینده واگذاری ۲۰ درصد مدیریت استان‌ها به بانوان محقق شود. 

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: توسعه تعاملات موثر، تعامل با مجامع بین‌المللی و استفاده از تجربیات آن‌ها از جمله راهبرد‌های دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار