دیدار تیم ملی کشورمان برابر اسپانیا اگرچه جدال نابرابر در جام جهانی روسیه تلقی می‌شود، اما می‌تواند به خلق حماسه توسط یوز‌های ایرانی مقابل کهکشان فوتبال اروپا بینجامد.
کد خبر: ۶۲۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 20 June 2018
 دیدار تیم ملی کشورمان برابر اسپانیا اگرچه جدال نابرابر در جام جهانی روسیه تلقی می‌شود، اما می‌تواند به خلق حماسه توسط یوز‌های ایرانی مقابل کهکشان فوتبال اروپا بینجامد.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های ایران و اسپانیا در حالی فردا چهارشنبه از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود که کادر فنی هر ۲ تیم در اندیشه کسب امتیاز این دیدار مهم هستند.

شاگردان کی روش با برد ارزشمند مقابل مغرب توانستند با روحیه مضاعف جام جهانی روسیه را آغاز کنند و برای چند روز هم که شده صدر جدول گروه B. را بالاتر از تیم‌های نامدار اسپانیا و پرتغال تصاحب کنند.

یوز‌های ایرانی در دیدار نخست خود با دوندگی و جنگندگی مثال زدنی توانستند تیم ملی مغرب را به زانو درآورند و دست کم قاره آسیا را بالاتر از آفریقا در دور نخست این جام سربلند کنند.

اما دیدار مقابل اسپانیا بدون تردید قابل قیاس با حریف مغربی نیست و کی روش به خوبی از حساسیت‌های این مسابقه آگاهی دارد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان که به طور کامل از فوتبال اسپانیا شناخت دارد، باب کری خوانی را از هم اکنون آغاز کرده و در اظهارنظر جالب نیز عنوان داشته که اسپانیا اگرچه بهترین و تکنیکی‌ترین بازیکنان را دارد، اما این تنها عامل پیروزی در میدان نمی‌شود و هیچ تیمی نمی‌تواند با استفاده از شهرتش برنده میدان باشد.

او تیمش را مقابل حریفی مهره چینی می‌کند که به لحاظ فنی و تاکتیکی شناخت لازم را داشته و تا حد ممکن افکار سرمربی اسپانیا را بازی خوانی کرده است.

کی روش به خوبی می‌داند که فردا بازی متفاوتی را به انتظار می‌کشد و اسپانیا فراتر از بسیاری از تیم‌های فعلی جام جهانی روسیه است و در تمامی پست‌ها دارای ستاره‌های باتجربه و نامی هستند.

او به طور قطع در وهله نخست به دنبال مهار بازیکنان حریف، برهم زدن آرایش تاکتیکی و خنثی کردن برنامه تهاجمی آن‌ها خواهد بود.

در دیدار فردا هیچ انتظاری بابت پیروزی تیم ملی کشورمان نیست چرا که تساوی هم می‌تواند خلق شگفتی را رقم بزند.
سرمربی تیم ملی کشورمان به طور حتم برای بازی فردا سیستم تدافعی را در دستور کار قرار می‌دهد و با لایه بندی دفاع تیمش سعی در مهار خط آتشین اسپانیا و رسیدن به هدفی است که در این روز‌ها مرور می‌کند.

او به این مهم واقف است که تساوی اسپانیا و پرتغال کار تیمش را برای رویارویی با کهکشان فوتبال اروپا دشوار کرده و آن‌ها برای ارتقا جایگاه خود در جدول گروه B. فقط به برد می‌اندیشند.

اما تیم تحت هدایت کی روش هم در بازی نخست با وجود فشار‌های هجومی مغرب در ۲۰ دقیقه نخست به خوبی محک خورد و نشان داد که حریف از پیش بازنده نخواهد بود.

کی روش بی شک برای مهار این وضعیت نسبت به سیستم دفاعی و چشم دوختن به ضد حمله ها، تاکتیک تیمش را چیدمان می‌کند.

دوندگی بی امان بازیکنان، بازی فشرده، برهم زدن تاکتیک مالکیت توپ بازیکنان حریف و استفاده بهتر از ضد حمله‌ها می‌تواند فشار روحی و فنی را از پیکیره تیم ملی کشورمان تا حد زیادی بردارد.

این روز‌ها کی روش با آنالیز دقیق سیستم و تاکتیک تیم ملی اسپانیا، می‌کوشد تا این تیم را همانند مغرب زمین گیر کند.

تساوی در مقابل اسپانیا نه تنها خلق شگفتی بزرگ جام بیست و یکم تلقی می‌شود بلکه گام بزرگی برای صعود به مرحله دوم را رقم می‌زند.

یکی از ویژگی‌های مهم این دیدار، ساعت بازی پس از انجام دیدار تیم‌های مغرب و پرتغال خواهد بود که تا حد زیادی تکلیف گروه B. را مشخص می‌کند.

کی روش می‌تواند با اطلاع از نتیجه دیدار ۲ حریف دیگر گروه B، با شرایط متفاوت‌تر مقابل اسپانیا ظاهر شود و آنچه که مشهود است، تیم ملی کشورمان با انگیزه مضاعف به مصاف حریف کهکشانی خود می‌رود.

ارایه عملکرد مثبت از سوی بازیکنان ایرانی در این دیدار چه بسا دروازه‌های ورود به فوتبال اروپا را برای آن‌ها خواهد گشود ضمن اینکه مسیر صعود را نیز هموار می‌سازد.

شاگردان کی روش در مقابل مغرب بار‌ها به خلق موقعیت پرداختند و در کنار کار‌های تدافعی بی نقص به یک برد ارزشمند دست یافتند؛ بنابراین آن‌ها ثابت کرده اند که با روحیه حق طلبی، جنگندگی بی امان و کاهش ضریب اشتباهات می‌توانند دستاورد‌های بزرگ را به ارمغان بیاورند.

یوز‌های ایرانی با قلب‌های خود بازی می‌کنند، با ساق‌های استوار می‌دوند و به پشتوانه ۸۰ میلیون ایرانی برای سربلندی نام ایران به مصاف رقبا می‌روند.

تدبیر کی روش از جام جهانی ۲۰۱۸ با دو نگرش مطرح شده؛ اینکه ابتدا به دنبال خوشحال کردن مردم ایران است و در کنار آن در اندیشه صعود تاریخی تیم ملی به بازسازی تیمش خواهد پرداخت.

او بار‌ها ثابت کرده که تیم تحت هدایتش می‌تواند خلق حماسه کند، شگفتی بسازد و فراتر از آنچه که انتظار می‌رود، افتخار کسب کند.

برای دیدار فردا که قرار است از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه کازان روسیه برگزار شود، لحظه شماری می‌کنیم؛ لحظاتی پراسترس، اما مملو از امید و آرزو.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار