وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با احداث بیمارستان هزار تختخوابی امام خمینی (ره) در همدان موافقت کرد و خواستار پیگیری برای شتاب گیری در روند آغاز عملیات اجرایی این طرح شد.
کد خبر: ۶۲۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ 20 June 2018
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با احداث بیمارستان هزار تختخوابی امام خمینی (ره) در همدان موافقت کرد و خواستار پیگیری برای شتاب گیری در روند آغاز عملیات اجرایی این طرح شد.

به گزارش ایرنا،به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، سید حسن قاضی زاده هاشمی در نشست با استاندار و مجمع نمایندگان همدان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های موجود در همدان این استان ظرفیت احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی را دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسئولان و نمایندگان استان همدان در خانه ملت خواست با هماهنگی و پیگیری این طرح را به پایان برسانند.

وی با بیان اینکه باید به نیاز‌های شهرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود، اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی همدان باید در زمینه جذب دانشجو در رشته‌های پزشکی برای افراد بومی امتیاز‌های مناسبی در نظر بگیرد.

قاضی زاده هاشمی همچنین با بیان اینکه مراحل ساخت بیمارستان اکباتان باید هر چه زودتر به اتمام برسد، گفت: تکمیل این بیمارستان از خواسته‌های اصلی نمایندگان همدان است.

استاندار همدان هم در این نشست حذف تصویر بوعلی سینا از روی دفترچه‌های تامین اجتماعی را اقدامی نامناسب از سوی بیمه تامین اجتماعی دانست.

محمدناصر نیکبخت گفت: وعده‌هایی که سازمان تامین اجتماعی برای اجرای طرح‌های عمرانی در استان همدان داده بود عملی نشدند.

وی با عنوان اینکه طرح تحول نظام سلامت دستاورد‌های بسیاری برای استان داشته است، افزود: زمین مناسبی در منطقه باغ میوه همدان برای ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: حدود یک هزار تخت در چند سال اخیر به ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان اضافه شده است.

حبیب الله موسوی بهار افزود: بازسازی بیمارستان‌های همدان در راستای طرح هتلینگ در حال انجام است و بیمارستان‌های بهار و تویسرکان امسال بهره برداری می‌شوند.

وی گفت: مرکز جامع سرطان این استان نیز با مشارکت خانواده مرحوم فرشچیان در حال ساخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: از ۳۱۸ طرح بهداشتی پیش بینی شده برای استان تاکنون ۲۱۳ طرح بهره برداری شده و ۵۴ طرح دیگر هم در حال ساخت است.

موسوی بهار همچنین نصب سی تی اسکن را از مهمترین نیاز‌های بخش درمانی شهرستان‌های این استان اعلام کرد.

در این نشست هر یک از نمایندگان مردم همدان در خانه ملت خواسته‌ها و مطالبات را بیان کردند که شامل حضور مستمر پزشک در مراکز درمانی روستایی، راه اندازی بخش آنژیوگرافی در ملایر، فعال شدن بخش مغز و اعصاب در نهاوند، تکمیل و بهره برداری بیمارستان اکباتان، فعال شدن بخش دیالیز فامنین، ساخت بیمارستان جدید در رزن، اختصاص آمبولانس به مراکز درمانی، حضور بیشتر متخصصان ارتوپد و سونوگرافی در تویسرکان شدند.

همچنین آن‌ها خواستار نصب تجهیزات سی تی اسکن در بیمارستان کبودرآهنگ، راه اندازی بیمارستان جدید بهار، بازسازی خانه‌های بهداشت فرسوده و تقویت کادر پزشکی در اسدآباد شدند.

در این نشست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ایجاد مرکز آنژیوگرافی و ورود تجهیزات قلبی و عروقی به ملایر موافقت کرد.

ساخت بیمارستان جدید، مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی، توجه جدی به درمانگاه‌های ازندریان، جوکار، علی آباد و سامن و اعزام پزشک فوق تخصص به شهرستان از مطالبات جدی نماینده مردم ملایر از وزیر بهداشت بود.

دکتر قاضی زاده هاشمی با ساخت مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی ملایر و اختصاص پزشک فوق تخصص به شهر ملایر موافقت و تاکید کرد تمامی امکانات بهداشتی، درمانی و تشخیصی باید در این شهرستان مستقر شود.

ساخت ۱۰ درمانگاه تخصصی در همدان و فامنین نیز از دستاورد‌های سفر دکتر هاشمی به همدان و مورد تاکید در این نشست بود، که عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس با یادآوری این نکته گفت، علاوه بر این، شبانه روزی شدن درمانگاه‌های قهاوند، جورقان و مریانج نیز در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس قول مساعد وزیر بهداشت در سفر به شهرستان فامنین و مصوبات سفر یادشده، در جلسه مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد ضمن تکمیل و اختصاص تجهیزات تخصصی و آمبولانس و نیروی انسانی متخصص به بیمارستان فامنین، مرکز دیالیز این شهرستان نیز ایجاد شود.

همچنین مرکز مطالعات علمی و توسعه دانشگاه علوم پزشکی همدان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

اختصاص آمبولانس به درمانگاه‌های قهاوند، جورقان و مریانج در این نشست در دستور کار قرار گرفت و تکمیل و تجهیز اورژانس ویژه روستای عبدالرحیم با اختصاص آمبولانس نیز از دیگر دستاورد‌های جلسه مجمع نمایندگان استان با دکتر قاضی‌زاده هاشمی بود.

در نشست مجمع نمایندگان استان با وزیر بهداشت، ضمن بررسی برنامه‌ها و ظرفیت‌های حوزه بهداشت، درمان و علوم پزشکی همدان، توسعه دانشگاه علوم پزشکی همدان در تراز دانشگاه‌های بین المللی علوم پزشکی مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد، تجهیز و توسعه دانشگاه، به منظور تحقق این هدف در دستور کار وزارت بهداشت و مدیران استان قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار