استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: اگرچه استخدام دولتی نداریم اما اعتبار کافی برای اشتغال زایی در اختیار داریم، ولی مشکل اینجاست که جوانان نمی دانند چه کاری را آغاز کنند زیرا آنان اطلاعات لازم در این باره ندارند.
کد خبر: ۶۲۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 20 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در نشست اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: بیشتر مشکلات جوانان از جمله اعتیاد از بیکاری و عدم اشتغال است که باید در این حوزه فعالیت های جدی را آغاز کنیم.

وی افزود: دولت تسهیلات خوبی با نرخ سود بازپرداخت چهار و 6 درصد ارائه داده است که برای جذب آن بایست اقدامات مناسبی صورت پذیرد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: اگرچه استخدام دولتی نداریم اما اعتبار کافی برای اشتغال زایی در اختیار داریم، ولی مشکل اینجاست که جوانان نمی دانند چه کاری را آغاز کنند زیرا آنان اطلاعات لازم در این باره ندارند.

سلیمانی دشتکی با تأکید بر این که مدیران باید پروژه های دارای توجیه اقتصادی را برای جوانان تعریف کنند، اضافه کرد: در بحث اشتغال خانگی به دنبال ایجاد صنایع دستی هستیم که متأسفانه در این حوزه بازار لازم وجود ندارد ولی پروژه های توجیه دار اشتغال زایی دیگری وجود دارد که می توان از آنان استفاده کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت های بسیار زیادی برای ایجاد اشتغال در استان داریم که می توانیم صدها پروژه زیرمجموعه ی صنایع پتروشیمی، ظرفیت کنگره اربعین و دیگر مزیت ها تعریف و استفاده کنیم.

استاندار ایلام از دیگر مزیت ها برای اشتغال زایی به 75 هزار هکتار زمین های آبی شده استان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: ایلام در مجموع 180 هزار هکتار زمین آبی دارد که می توان از این زمین ها برای ایجاد پروژه های با ارزش افزوده بالا استفاده کنیم.

در جامعه ای که شادی هست، آسیب های اجتماعی رنگ می بازند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز در این نشست شادی و نشاط را لازمه یک جامعه سالم دانست و گفت: مادامی که شادی را از یک ملت بگیرید آن اجتماع را به سمت آسیب های اجتماعی سوق داده اید.

محمد نوذری با اشاره به اینکه در یک جامعه بانشاط و سالم کمتر شاهد آسیب های اجتماعی چون مواد مخدر می شویم، اظهار داشت:؛ در جامعه ای که شادی موج می زند سقف آسیب های اجتماعی به راحتی فرو می ریزد.

وی ایران را یکی از کشورهایی موفق در بحث مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای پاک و سالم نگه داشتن جوانان این سرزمین از پدیده خانمان سوز اعتیاد شهیدان زیادی داده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار