معاون هماهنگي امور عمراني استاندار یزد، گفت: ایجاد اشتغال پایدار مستلزم افزایش روحیه مشارکت‌پذیری است و نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار در جامعه ایفا می‌کند.
کد خبر: ۶۲۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰ 20 June 2018

«محسن صادقیان» در نشست كارگروه مسكن جوانان استان با بيان اين‌كه در حال حاضر موضوعات اشتغال و مسكن از مهمترين مشكلات جوانان به شمار مي‌آيد، اظهار کرد: در سال‌هاي اخير هدايت تحصيلي منطبق بر نياز شغلي جامعه صورت نگرفته است .

وی با اشاره به اين‌كه بانک‌هاي اطلاعاتي، انتخاب و تصميم‌گيري صحيح برمبناي اطلاعات و ظرفيت‌هاي موجود را امكان‌پذير مي‌سازد، افزود: بر ضرورت ايجاد بانک اطلاعاتي جامع از سوابق تحصيلي و توانمندي‌هاي علمي و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي تأكيد كرد .

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار یزد، در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه حدود سه هكتار بافت قديمي فرسوده در شهر يزد شناسايي شده است، گفت: بازآفريني شهري بجاي افزايش حاشيه نشيني راهكاري براي توسعه پايدار شهري است.

صادقیان تصریح کرد: در بحث اشتغال، دولت به عنوان نهاد سياست‌گذار، ناظر و هدايت كننده فرآيند بازآفريني شهري، دستگاه‌هاي اجرايي و پيمانكار را مجاب به استفاده از افراد بومي خواهد نمود .

«محمد یارمند» مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد تصریح کرد: ترسيب كربن به معناي رسوب دادن كربن موجود در هوا و ذخيره آن در خاک و گياهان است؛ ليكن بحث ترسيب كربن در معناي عام و مفهوم عملكردي مبتني بر توسعه پايدار روستايي و بهبود معيشت مردم محلي و توانمندسازي گروه‌هاي توسعه است .

وی افزود: در راستاي اجراي طرح ترسيب كربن مي‌توان با همكاري دولت به عنوان نهاد سياست‌گذار و ناظر، تعاوني‌ها و گروه‌هاي توسعه روستايي و صندوق‌هاي اعتباري خرد ايجاد كرد و با افزايش روحيه مشاركت‌پذيري در مردم زمينه‌هاي ايجاد اشتغال پايدار، توانمندسازي روستائيان و پايداري جمعيت در روستاها را فراهم نمود .

يارمند در پايان سخنان خود با اشاره به اهميت نظارت بر ساخت و سازهاي مسكن در يزد، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد را از مهمترين تشكل‌هاي حرفه‌اي و نظام مهندسي در استان يزد دانست و بیان کرد: با تأسيس دفاتري در سطح شهر و عضويت نيروهاي خبره و فارغ‌التحصيل حوزه ساختمان و همچنين مجاب نمودن متوليان ساخت و ساز در امر استفاده از خدمات اين دفاتر شاهد نتايج بسيار خوبي در بحث اشتغال و همچنين كيفيت ساخت و ساز مسكن خواهيم بود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار