مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از آغاز اجرای عملیات شبکه فاضلاب پردیسان قم خبر داد.
کد خبر: ۶۲۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹ 19 June 2018

به گزارش تابناک قم، علی جان صادق پور با اشاره به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار داشت: با توجه به اقلیم استان قم باید نسبت به ارتقاء فرهنگ مصرف آب تلاش بیشتری انجام دهیم.

وی مصرف سرانه آب استان را به ازای هر نفر 160 لیتر در شبانه‌روز اعلام کرد و افزود: با توجه به هزینه‌های تأمین آب و مسافتی که طی می‌شود تا آب باکیفیت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد باید شهروندان نسبت به‌صرفه جویی و مصرف درست آب مسئولیت‌پذیرتر عمل کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از 322 هزار مترمکعب مخازن ذخیره آب در استان خبر داد و گفت: 86 درصد از آب مصرفی شهر قم و سه شهر دیگر در کنار 40 استان از سرشاخه‌های دز و سد 15 خرداد تأمین‌شده که گران‌ترین آب در کشور محسوب می‌شود، درحالی‌که قیمت آب‌بهای مشترکین استان قم جزء استان‌های پایین جدول آب‌بها است.

وی تصریح کرد: 484 هزار اشتراک آب در استان ثبت‌شده که نشان می‌دهد 100 درصد جمعیت شهری به شبکه آب دسترسی داشته اما تنها 30 درصد جمعیت استان به شبکه فاضلاب وصل بوده و با 11 درصد افزایش در یک سال گذشته به عدد 87 هزار اشتراک رسیده است.

صادق پور طول خطوط جمع‌آوری فاضلاب در استان را 975 کیلومتر اعلام و بیان کرد: با اجرای شبکه فاضلاب شهرک قدس و همچنین آغاز احداث شبکه فاضلاب پردیسان این عدد افزایش قابل‌توجه ای داشته و امیدواریم شبکه فاضلاب پردیسان که توسط 6 پیمانکار اجرایی می‌شود تا پایان سال 98 به بهره‌برداری برسد.

وی هزینه اجرای کل پروژه فاضلاب پردیسان را 150 میلیارد تومان اعلام و تأکید کرد: در حال حاضر بخشی از پردیسان که مشکل فاضلاب آن بحرانی اعلام‌شده است با مبلغ 20 میلیارد تومان کلید خورده و امیدواریم با تأمین هزینه‌های لازم عملیات اجرایی بخش‌های دیگر پردیسان را نیز به‌زودی آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم برنامه‌های اجرایی این شرکت را جلوتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته دانست و خاطرنشان کرد: نخستین بار در سال گذشته به بودجه پیش‌بینی‌شده رسیده و توانستیم عمده اهداف این شرکت را اجرایی کنیم.

وی برنامه‌های اجراشده شرکت آب و فاضلاب استان را اعلام و ابراز کرد: تجهیز آزمایشگاه‌های استان، واگذاری 15 هزار انشعاب فاضلاب، انجام و قرائت آنلاین کنتور مشترکین آب، برگزاری 70 ساعت آموزشی برای 20 هزار نفر،طراحی و تدوین ساختار جدید شرکت ازجمله برنامه‌هایی بوده است که در سال گذشته اجراشده است.

صادق پور ادامه داد: کاهش 2 درصدی هدر رفت آب و رسیدن به عدد 63/17 که معادل 3 میلیون مترمکعب آب با بازسازی بخشی از شبکه فرسوده آب‌رسانی در استان، مهم‌ترین رسالت شرکت بوده که امیدواریم در سال جاری این عدد را ارتقاء دهیم.

وی شرکت فعال در برنامه‌های بازآفرینی شهری و بخش صنعتی استان را از دستاوردهای دیگر این شرکت عنوان کرد و گفت: استفاده از بخش خصوصی به‌عنوان شاخصه اقتصاد مقاومتی و همچنین حمایت و استفاده از تولیدات داخلی در اجرای پروژه‌ها، ورود 4 ژنراتور سیار و ارابه دار و بازسازی و خریدار ماشین‌آلات جدید از دیگر برنامه‌های اجراشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین از برگزاری 750 همایش آموزشی در مدارس مقاطع ابتدایی خبر داد و تصریح کرد: 120 هزار دانش‌آموز در دوره‌های آموزشی شرکت کرده و بافرهنگ و نحو صحیح آب آشنا شده‌اند که با اجرای تئاتر خیابانی در بوستان‌ها این حرکت فرهنگی ادامه خواهد داشت.

وی ارتقاء سامانه 122 را در جهت ارائه خدمات بیشتر به مشترکین لازم خواند و تأکید کرد: مشترکین آب با تماس با سامانه 122 می‌توانند از تجهیزات کاهنده مصرف آب برخوردار شده و هزینه آن را به‌صورت اقساط پرداخت کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار