استاندار فارس تاکید کرد: باید تمامی ظرفیت های استان برای ایجاد اشتغال بکارگرفته شود و این موضوع در دستور کار همه فرمانداران باشد.
کد خبر: ۶۲۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 19 June 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه: اسماعیل تبادار استاندار فارس در نشست فرمانداران شهرستان های استان فارس از فرمانداران استان که با همت والا در حوزه اختیارات خود ایفای نقش می کنند، تقدیر و تشکر کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: نمایندگان عالی و سیاسی دولت در شهرستان ها باید فضای عمومی را در حوزه داخلی و بین المللی به خوبی رصد کنند و به شرایط آگاهی داشته باشند و بدانند که در حال حاضر دشمنان نظام از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی دست به دست هم داده اند تا به زعم خود به نظام لطمات عدیده ای وارد کنند.

تبادار همچنین به بهره برداری مخالفان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از برخی مسائل جزئی در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با یک جنگ روانی در حوزه اقتصادی مواجه هستیم و این موجب نگرانی در بین مردم شده است که باید در این زمینه ضمن تشریح شرایط با هدف روشنگری، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

استاندار فارس همچنین با اشاره به برجام گفت: برخی دلواپسان دستاوردهای برجام را ناچیز قلمداد کردند در حالی که این توافق رهاورد زیادی را برای کشور به دنبال داشته است، هر چند طرف مقابل به تعهدات خود عمل ننمودند.

تبادار همچنین به مساله خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: نظام جمهوری اسلامی و دولتمردان، تدبیر و تمهید کرده اند اگر هم برجام پابرجا نباشد با عنایت خدا و همت مسئولان در بخش های مختلف با مشکلی مواجه نباشیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس در ادامه ایجاد ارتباط و تعامل با متنفذان و ریش سفیدان در شهرستان ها را امری مهم تلقی کرد و از فرمانداران خواست از این پتانسیل برای رفع مشکلات و موانع منطقه ای استفاده نموده و چنانچه مردم در تمامی عرصه ها همراه و همگام با نظام بوده اند، مردم در این شرایط می توانند در تمامی زمینه ها اثر گذار باشند.

تبادار با تاکید بر اینکه هیچ راهی در ابعاد مختلف جز وفاق ملی و اتحاد و و حدت برای عبور از مشکلات و بحران ها وجود ندارد، افزود: عده ای گمان می کنند، مشکلات موجود تنها متوجه دولت است در حالی که هر یک از این موضوعات می توانند نظام را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین برای حفاظت از نظام جمهوری اسلامی و توفیق دولت به وحدت و همدلی نیاز داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم که همه مسئولان نظام از جمله رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و همه ارکان دولت به عنوان مهمترین دغدغه جامعه بر آن تاکید دارند ، بیکاری است، گفت: باید تمامی ظرفیت های استان برای ایجاد اشتغال بکارگرفته شود و این موضوع در دستور کار همه فرمانداران باشد.

استاندار فارس همچنین به تلاش برخی ها برای تزریق ناامیدی به جامعه اشاره کرد و گفت: ناامیدی سم مهلکی برای جامعه است و در کنار تلاش ها برای رفع موانع و مشکلات نباید دچار یاس و نامیدی شویم و روحیه امید ونشاط را به جامعه منتقل کنیم.

تبادار با بیان اینکه استان فارس در بسیاری از امور در سطح کشور رتبه اول را داشته و جز استان های فعال است، اظهارکرد: اقدامات خوبی در حوزه های مختلف راه، سرمایه گذاری، فضای کسب و کار و یا برطرف کردن مشکلات بیش از 64 درصد از واحد های تولیدی با تزریق هزار میلیارد اعتبار، در کمیته رفع موانع تولید صورت پذیرفته و می تواند پشتوانه برای ایجاد امیدواری و انگیزه در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه اقتصاد کشاورزی به دلیل کمبود آب در استان دچار مشکل شده است، تاکید کرد: به لحاظ گستره فعالیت کشاورزی در استان فارس نمی توان از اقتصاد کشاورزی در استان صرف نظر کرد لذا باید نگرش تخصصی کارشناسان و محققان و متخصصان کشاورزی برای مدیریت و ساماندهی این موضوع با هدف مدیریت اقتصاد کشاورزی در شهرستان ها توسط فرمانداران به کار گرفته شود.

تبادار با تاکید بر ضرورت توجه به مسایل فرهنگی و نشاط و شادمانی در جامعه، افزود: فرماندار باید به عنوان نماینده عالی دولت، نگاهی همه جانبه به مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

وی ادامه داد: فرمانداران باید در زمینه های مختلف فرهنگی، ورزشی و هنری که در چارچوب قانون است با هدف ایجاد شادی و نشاط در شهرستان ها با کمک و همراهی هنرمندان و اصحاب فرهنگ فعالیت کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس، سازمان های مردم نهاد را از ظرفیت های مهم اجتماعی برشمرد و گفت: سازمان های مردم نهاد کارکرد بسیار مهمی در همراه کردن مردم برای موضوعات مختلف از جمله مسایل زیست محیطی، بحران آب و تغییر الگوی کشت دارند.

در ابتدای این نشست فرمانداران شهرستان های مختلف استان گزارشی از فعالیت ها و مسایل پیش روی خود در بخش های مختلف ارایه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار