فرماندار بافق بر افزایش میزان بهره وری از مصرف آب در بخش کشاورزی این شهرستان تاکید کرد و گفت: طرح ایزولاسیون و لوله گذاری چاه ها از جمله مواردی است که با این هدف در حال انجام است.
کد خبر: ۶۲۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ 19 June 2018

محمد زاده رحمانی در بازدید از یک طرح لوله گذاری و یک واحد در حال ساخت فرآوری محصول خرما به ایرنا اظهار کرد: 20 میلیارد ریال کمک دولتی رایگان به طرح ایزولاسیون و لوله گذاری چاه ها در سال 97 اختصاص یافت و حدود 130 هکتار از باغ ها و اراضی زراعی را زیرپوشش قرار خواهد داد.
وی صنایع جانبی و تبدیلی خرما و فرآوری آن را از جمله ضرورت ها با توجه به وجود ظرفیت های موجود در بافق دانست و گفت: 2 واحد تولیدی در شرف تکمیل است و سال آینده محصول خرما باغداران برای ذخیره سازی و فرآوری محصول خریداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای اجرای یکی از این طرح ها افزون بر 30 میلیارد ریال اختصاص یافت، بیان کرد: تکمیل مرحله نخست طرح صنایع تبدیلی که امروز بازدید شد، حدود 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از طریق تسهیلات توسعه اشتغال روستایی تامین اعتبار شد و در اختیار مجری طرح قرار می گیرد.
فرماندار بافق، خرما را یکی از محصولات عمده تولید شهرستان دانست و افزود: با اقدام های صورت گرفته به ویژه اصلاح باغ های خرما و نخل ، سال به سال بر میزان تولید این محصول گرمسیری افزوده می شود.
سطح زیرکشت خرما در بافق 2هزار و 300 هکتار است که یکهزار و 400 هکتار آن به خرمای بومی و بقیه از ارقام کبکاب، زاهدی و پیارم و مقداری مضافتی است که پاجوش درخت از برازجان بوشهر منتقل و کشت شده است. 
سالانه از 248 منبع آبی شهرستان بافق (چشمه، قنات، چاه عمیق و نیمه عمیق)، 59میلیون مترمکعب آب برداشت می شود که در بخش کشاورزی به مصرف می رسد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار