در ادامه موفقیت های دانشگاه رجاء با مهر تایید وزارت علوم سطح جایگاهی این موسسه ارتقاء یافت، این اتفاق می تواند سر فصل تازه ای را در عرصه آموزش استان رقم بزند.
کد خبر: ۶۲۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 19 June 2018

موسسه آموزش عالی رجاء قزوین مبدل به یک دانشگاه رسمی شد

به گزارش تابناک قزوین،در ادامه موفقیت های دانشگاه رجاء با مهر تایید وزارت علوم سطح جایگاهی این موسسه ارتقاء یافت، این اتفاق می تواند سر فصل تازه ای را در عرصه آموزش استان رقم بزند.

با تلاش و پیگیری های مدیریتی موسسه آموزش عالی رجاء استان قزوین توانست سطح جایگاهی خود را ارتقاء داده و با در نظر گرفتن شاخص های تعیین شده، مبدل به یک دانشگاه علمی شود.

مهمترین رسالت دانشگاه کارآفرینی و ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان است

دکتر آرش حاجی کریمی ریاست دانشگاه رجاء قزوین در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد:  این دانشگاه با بیست سال سابقه فعالیت و سه دانشکده در 47 رشته دانشگاهی در مقاطع کاردانی،کارشناسی و کارشناسی ارشد زمینه تحصیل بیش از 5 هزار دانشجو را فراهم آورده است.

وی افزود: پذیرش دانشجو در سه گروه آزمایشی ریاضی،فیزیک،علوم تجربی و علوم انسانی ،شاخه های کاردانش،فنی و حرفه ای در مقاطع کاردانی به کارشناسی انجام می شود. از سوی دیگر، در دانشکده علوم اجتماعی در رشته های حسابداری،تربیت بدنی،روانشناسی،حقوق و اقتصاد با 1400 دانشجو در حال تحصیل هستند.

ریاست دانشگاه غیر انتفاعی رجاء قزوین با بیان اینکه مجموع ظرفیت دانشگاهی این مجموعه 5170 دانشجوست اضافه کرد: مهمترین رسالت ما در این واحد دانشگاهی ، کار آفرینی و ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان است چرا که باور داریم با کیفیت بخشی فعالیت های خود و همراه مهارت آموزی خواهیم توانست برای فارغ التحصیلان اشتغال ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای سطح این مرکز آموزشی سند چشم انداز 20 ساله دانشگاه تهیه شده است تا با بررسی وضعیت هئیت علمی و توجه به کیفیت آموزشی و کاربردی بودن پایان نامه ها زمینه ارتقاء جایگاه علمی این واحد آموزشی فراهم شود.

80درصد دانشجویان این دانشگاه مشغول به کار شده اند

به گفته حاجی کریمی، تاکنون بیش از 10 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که با توجه به کاربردی بودن رشته های آن ،80 درصد این افراد پس از تحصیل مشغول به کار شده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: از مجموع سه هکتار محوطه دانشگاه حدود دو هکتار محوطه سازی شده و 5 هزار متر مربع فضای آموزشی در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

ریاست دانشگاه رجاء قزوین با اعلام اینکه سه فصلنامه در این دانشگاه منتشر می شود افزود: در سال گذشته 60 مقاله در حوزه های علمی و پژوهشی منتشر شد که رویکرد آن بر مبنای کاربردی کردن  مقاله و پایان نامه ها بوده است از سوی دیگر،رویکرد دیگر این دانشگاه  الویت دادن به اقدامات فرهنگی است که در همین راستا در سال گذشته 217 مورد فعالیت فرهنگی صورت گرفته است.

راه اندازی سه رشته جدید در مقطع دکتری

وی از راه اندازی سه رشته جدید در مقطع دکتری خبر داد و گفت: پس از ارتقاء وضعیتت موسسه به دانشگاه درصدد هستیم تا رشته هایی همچون رشته های مدیریت،حسابداری  و تربیت بدنی را در مقطع دکتری ایجاد کنیم .

حاجی کریمی بیان کرد: با دانشگاه علوم پزشکی هم هماهنگی لازم صورت گرفته تا به زودی رشته های پیرا پزشکی نیز در این دانشگاه راه اندازی شود تا به این شکل سبد علمی این دانشگاه،با میوه های علم و دانش های متعدد رنگ و بوی دیگری بگیرد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار