رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور، در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اجرای قانون برنامه ششم توسعه کشور شد و گفت: مطالبات قانونی فرهنگیان با اعتبار مصوب پرداخت نمی‌شود.
کد خبر: ۶۲۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 19 June 2018

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور، در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اجرای قانون برنامه ششم توسعه کشور شد و گفت: مطالبات قانونی فرهنگیان با اعتبار مصوب پرداخت نمی‌شود.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان برنامه‌ای جامع در ابعاد مختلف توسعه کشور تدوین شده است، گفت: اولویت بخشی به منابع انسانی و نقش آن در توسعه اقتصادی، اجتماعی وسیاسی و فرهنگی کشور از نکات بارز این برنامه است.

وی بابیان اینکه در این برنامه قوانین متعالی برای پاسخگویی به بسیاری از مطالبات کارکنان شاغل و بازنشستگان کشور و لشکری و مبارزه بافساد، تبعیض و بی عدالتی مصوب شده است، افزود: طبق ماده‌های این برنامه دولت باید بررسی‌های لازم را برای برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری انجام دهد.

حاجی بابایی در ادامه بابیان اینکه متاسفانه مطالبات قانونی فرهنگیان با اعتبار مصوب پرداخت نمی‌شود و به کمترین بهانه مزایایشان قطع می‌شود، عنوان کرد: باید این موارد شفاف سازی شود که در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار این موضوع شدیم.

در نامه رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه خطاب به حسن روحانی که در اختیار خبرگزاری مهر قرارگرفته؛ آمده است: ماده ۲۹ قانون برنامه ششم تصریح می‌کند دولت به موجب این ماده قانونی مکلف است طی سال اول اجرای قانون برنامه (۱۳۹۶) نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام و امکان تجمیع تمامی پرداخت‌ها به مقامات، روسا و مدیران همه دستگاه‌های اجرایی شامل قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند.

همچنین خطاب به رئیس جمهور آورده شده است: با عنایت به مواد قانونی یاد شده و با درنظر گرفتن فروردین سال ۱۳۹۶ به عنوان سال آغاز اجرای برنامه ششم توسعه کشور، در خصوص ماده ۳۰ مبنی بر همسان سازی حقوق شاغلین و بانشستگان و مستمری بگیران لشکری و کشوری، با عنایت به این که اعتبار اجرایی آن در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ پیش بینی شده، تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته است.

همچنین براساس اخبار واصله، نه تنها پاداش پایان خدمات فرهنگیان که در سال ۱۳۹۶ به افتخار بازنشستگی نایل آمده اند، با گذشت بیش از یک سال علیرغم پیش بینی اعتبار در بودجه ۱۳۹۷ پرداخت نشده است، بلکه وزارت آموزش و پرورش در اواخر اسفند ماه سال ۱۳۹۶، به بهانه اجرای رای دیوان عدالت اداری اقدام به قطع حق عائله مندی دختران مجرد فرهنگی نموده است.

در پایان نامه تأکید شده است: باتوجه‌به گروه‌های چند میلیونی مخاطب این مواد قانون برنامه ششم و درنظرگرفتن اوضاع اقتصادی و معیشتی جامعه و تورم موجود و به منظور ارتقای رضایت و اعتماد عمومی و با هدف ایجاد شفافیت و امکان دسترسی برای نهاد‌های نظارتی و مردم دستورفرمایید در اسرع وقت اقدام لازم در خصوص موارد یاد شده را مبذول نمایند و نمایندگان مردم را در جریان برنامه‌های دولت برای تحقق این قوانین قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار