کد خبر: ۶۲۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 19 June 2018

قرار است با ادامه نهضت آسفالت در شهر بجنورد انقلابی در آسفالت معابر این شهر به پا شود و به زودی 100 هزار متر مربع از معابر خاکی و به گل نشسته کوچه های مناطق حاشیه شهر بجنورد که برخی عمری 25 ساله دارند توسط شهرداری آسفالت شوند و چشم انتظاری اهالی برای خلاصی از معابر خاکی به پایان برسد. این معابر با قدمت بالایی که دارند بعد از گذشت یکی، دو دهه هنوز آسفالت نشده اند اما بالاخره با برنامه ریزی مناسب شهرداری بجنورد آسفالت مناطق حاشیه شهر بجنورد در چند فاز انجام خواهد شد. در حال حاضر تیم مهندسی شهرداری پس از ارزیابی هایی که انجام داده با رصد کوچه به کوچه معابر شهری، مناطق حاشیه ای را که به آسفالت نیاز دارد به زودی آسفالت می کند. معابر برخی از مناطق حاشیه شهر بجنورد از جمله کوی «امام هادی(ع)»، «مطهری»، «حلقه سنگ» و «ملکش» شکسته شده و با آسفالت جان دوباره‌ای به معابر خاکی مناطق حاشیه نشین بجنورد داده خواهد شد.
ساکنان حاشیه شهر بجنورد چشم انتظار آسفالت معابر خاکی شهر هستند. کوچک و بزرگ برخی از این مناطق سال هاست که رنگ آسفالت را ندیده و روزهای خوش و ناخوش شان را لابه لای سنگلاخ ها با گل و لای های زمان بارندگی گذرانده اند. آنان از سنگینی کفش های به گل نشسته شان در زمان بارندگی می گویند و گونی گونی کفش هایی را که در این مسیر پاره کرده اند نشان می دهند.
خوشبختانه شهرداری بجنورد گام بسیار بلندی برای آسفالت 100 هزار متر مربع برخی از مناطق کوی امام هادی(ع)، مطهری، ملکش و حلقه سنگ برداشته است و در فاز یک خبرهای خوشی برای شهروندان ساکن در این مناطق دارد. با این حال، دست انداز کمبود اعتبار در مسیر آسفالت معابر خاکی بجنورد مشاهده می شود و رفع این مشکل قدیمی ساکنان مناطق حاشیه مرکز استان، همت مسئولان استانی را می طلبد.معاون فنی و عمرانی شهرداری بجنورد با بیان این که خواسته هایی که مردم از شهرداری دارند زیاد و به جاست، می افزاید: ما از درد و رنج مردم در مناطق حاشیه شهر آگاه هستیم و هیچ وقت نمی گوییم که مردم چرا می گویند مشکل داریم، زیرا آسفالت های این شهر در برخی از مناطق حاشیه ای فرسوده و مربوط به 10 تا 20 سال گذشته است و گاهی برخی از مسیرها قدمت بالاتری دارند.
«پارساپور» می افزاید: بعد از هر بارندگی و رها سازی پساب های خانگی، آب در معابر نفوذ و زیرسازی آسفالت را خراب می کند و ما به مردم حق می دهیم که از وضعیت نامناسب آسفالت برخی از مناطق به خصوص حاشیه شهر گلایه داشته باشند، اما اعتبارات محدود است.
وی با اشاره به این که امسال در نظر داریم حداقل 100 هزار متر مربع از معابر خاکی مناطق حاشیه ای را آسفالت کنیم، بیان می کند: روکش و به سازی آسفالت معابر برخی از مناطق نیازمند شهر در فاز بعدی انجام می شود، در همین راستا پیگیری های لازم انجام شده است و در صورت تامین اعتبار اقدام لازم برای بهبود شرایط انجام می شود.
وی با بیان این که هنوز بخش بزرگی از شهر فاقد آسفالت اولیه است، تصریح می کند: برخی از محله های شهر بجنورد مانند کوی امام هادی(ع)، مطهری، ملکش و حلقه سنگ آسفالت اولیه مورد نیاز شهروندان را ندارند و ما امسال تصمیم داریم حداقل 100 هزار متر مربع از این مناطق را آسفالت کنیم تا خدماتی به مردم ارائه شود.
وی ادامه می دهد: 250 هزار مترمربع زیرسازی، جدول گذاری و آماده آسفالت شده است که به محض تامین اعتبار آسفالت می شود.
وی با اشاره به این که در واقع حدود 5 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت 100 هزار مترمربع نیاز است که رقم کمی نیست، می گوید: برای تأمین اعتبار مورد نیاز از توان شهرداری و پیمانکار استفاده می کنیم با این حال مشکلاتی از جمله نبود قیر وجود دارد که به دلیل تورم قیمت ها در کشور در حال حاضر قیر ارسال نمی شود.
وی در بخشی از سخنانش اظهار می کند: شهروندان از وضعیت معابر خاکی و آسفالت نامناسب گلایه دارند با این وجود شهرداری وضعیت معابر را ارزیابی کرده و این امر از طریق بازرسی های کوچه به کوچه شهرداری انجام شده است. به دنبال این بازرسی ها تلاش می شود خدمات یکسانی به مردم شهر ارائه شود.
وی با بیان این که انجام تمام پروژه های عمرانی مستلزم زمان است، ادامه می دهد: شهر بجنورد دارای گستره وسیعی است و از نظر منطقی در مقطع زمانی کوتاه نمی توان همه معابر مورد نیاز را آسفالت کرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری بجنورد اضافه می کند: در حال حاضر 73 هزار نفر در مناطق حاشیه ای و فرسوده شهر زندگی می کنند که در برخی از مناطق هنوز معابر خاکی وجود دارد.
وی با اشاره به این که پروژه آسفالت خیابان مطهری آغاز شده است و شهروندان می توانند از آن بهره مند شوند، بیان می کند: در برخی از مناطق مانند جوادیه، به دلیل وجود پروژه های عمرانی دستگاه های خدمات رسان آسفالت پس از نصب انشعابات و انجام فعالیت های عمرانی این دستگاه ها انجام می شود.
وی به شهروندان قول می دهد کمتر از یک ماه، آسفالت مناطق حاشیه ای مورد نظر به اتمام برسد و البته متذکر می شود که شهرداری بجنورد در انتظار تأمین قیر است.
به گفته معاون عمرانی شهرداری بجنورد تا پایان سال هیچ معبر خاکی در حاشیه شهر باقی نخواهد ماند و تنها معابر کم تردد و با تراکم جمعیتی پایین ممکن است آسفالت نشده باقی بماند که این معابر در برنامه بعدی شهرداری قرار دارد.
انقلابی از آسفالت قرار است در معابر شهر بجنورد انجام شود که مورد رضایت شهروندان قرار خواهد گرفت./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار