یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه قیمت دارو نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است و دولت اهتمام جدی دارد که با همان ارز 3800 تومان داروی مورد نیاز را تأمین کند.
کد خبر: ۶۲۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 18 June 2018

به گزارش تابناک اصفهان : اکبر ترکی اظهار کرد: قیمت دارو بر اساس اعلام وزیر بهداشت با ارز 3800 تومان تعیین می‌شود و هیچ تغییری را نباید در قیمت دارو نسبت به سال قبل شاهد باشیم.

وی افزود: برخی بیماری‌های خاص مانند MS را در بودجه 97 آوردیم که دولت این بیماران را تحت پوشش بهتری قرار دهد و امیدواریم به این بیماران خدمات رسانی بهتری شود.

نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در بحث قیمت دارو رسانه‌ها و مطبوعات نباید به فضا دامن بزنند و بر اساس شنیده‌ها بگویند دارو گران شده است. خوشبختانه قیمت دارو نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است و دولت اهتمام جدی دارد که با همان ارز 3800 تومان داروی مورد نیاز را تأمین کند.

ترکی ادامه داد: به این نکته باید توجه کنیم که اکثر مواد اولیه مورد نیاز برای تولید دارو را از کشورهایی مانند هند و چین وارد می‌کنیم. بنابراین نباید نگران تحریم‌ها باشیم چرا که این کشورها توجهی به حرف آمریکا و غرب ندارند و در بحث برجام هم دخالت چندانی نمی‌کنند.

ویزیت پزشکان 5 درصد افزایش داشته است

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: ویزیت پزشکان نیز نسبت به سال قبل چندان افزایش نداشته است و متوسط افزایش در تعرفه‌های دولتی 5 درصد بوده است. افزایش 5 درصدی ویزیت پزشکان نرمال است. اگر تورم عادی در جامعه را حساب کنیم این افزایش فشاری را به مردم وارد نمی‌کند.

وی در همین خصوص، افزود: باید به این نکته توجه کنیم که دستگاه‌های سونوگرافی، ماموگرافی، سی تی اسکن و بسیاری از تجهیزات پزشکی دیگر مشابه داخلی ندارند و به همین دلیل این افزایش اندک ویزیت پزشکان معقول به نظر می‌رسد. بسیاری از داروهای بیماران خاص نیز مشمول بیمه است و در این باره نگرانی چندانی نداریم. 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار