عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دلایل صعودی شدن قیمت طلا و ارز را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۱۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 17 June 2018
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دلایل صعودی شدن قیمت طلا و ارز را تشریح کرد.

به گزارش خانه ملت،علیرضا محجوب درخصوص وضعیت بازار ارز و سکه گفت:شروع حرکت اولیه در زمینه صعودی شدن قیمت سکه به دلیل اتفاقات سیاسی و بحث خروج آمریکا از برجام بود، اما بدیهی است مسائل ارزی کشور متاثر از عوامل اقتصادی نیز است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:تجار و صاحبان سرمایه بعد از صعودی شدن نرخ ارز از موضوع کاهش نرخ ارز نگرانی داشتند و دارایی‌های خود را تبدیل به ارز و سکه کردند. مسئولان اقتصادی و تصمیم گیرندگان اقتصادی باید سیاست‌های اتخاذ کنند که فشار اقتصادی به خانوار‌ها وارد نشود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:در حدود دو دهه است که نظام ارزی شناور مدیریت شده مبنای سیاست ارزی کشور بوده این در حالی است که بازیگر اصلی بازار ارز دولت بوده چرا که بزرگترین عرضه کننده و مصرف کننده ارز دولت است.

اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار به کاهش ارزش پول ملی منجر شد

محجوب افزود:در هر صورت دولت‌ها می‌توانند از اختلاف قیمت دلار در بازار با آنچه که در بودجه مبنا قرار گرفته به درآمد دست یابند، اما بعد از عرضه دلار‌ها به بازار میلیارد‌ها دلار به گاوصندوق خانه‌ها روانه شد و همچنین بحث خروج سرمایه از کشور نیز اتفاق افتاد که این البته خروج سرمایه از کشور در حال تشدید است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار در واقع به کاهش ارزش پول ملی نیز منتهی شده است و باید به این وضعیت بصورت جدی رسیدگی شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار