نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی‌های انجام شده برنامه شیره‌پزان مانیزان در جمع برنامه‌های رویداد بین‌المللی ۲۰۱۸ همدان قرار گرفت.
کد خبر: ۶۱۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 17 June 2018
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی‌های انجام شده برنامه شیره‌پزان مانیزان در جمع برنامه‌های رویداد بین‌المللی ۲۰۱۸ همدان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به اینکه ملایر از ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری برخوردار است و به همین دلیل باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور استاندار همدان برگزار شد، مقرر شد تعداد زیادی از مهمانان خارجی که قرار است برای شرکت در رویداد ۲۰۱۸ در همدان حضور یابند، به ملایر نیز سفری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در نظر گرفتن ظرفیت‌های شهرستان ملایر در حوزه زیرساخت‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی، مبل منبت و... از مطالبات مردم این شهر است، تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام‌شده قرار است برنامه "شیره‌پزان مانیزان" به صورت ویژه در جمع برنامه‌های همدان ۲۰۱۸ قرار گیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه گروهی از مهمانان خارجی از صنایع‌دستی، زیرساخت‌های میراث فرهنگی شامل تپه نوشیجان، یخدان میر فتاح و شهر دست‌کند زیرزمینی سامن بازدید می‌کنند، گفت: قرار است فرماندار ملایر با همکاری اداره میراث فرهنگی، برنامه جامع یک‌روزه‌ای را برای حضور مهمانان خارجی و بازدید آن‌ها از اماکن تاریخی و نمایشگاه‌های مبل منبت شهرستان آماده کند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار در نظر گرفته‌شده برای رویداد "همدان پایتخت کشور‌های آسیایی"، از ۱۱ میلیارد تومان به ۱۲ میلیارد تومان افزایش‌یافته است، اظهار کرد: با توجه به گسترده بودن این رویداد و دنباله‌دار بودن آن، استان برنامه‌های متنوعی را پیش‌بینی کرده است.

حجت‌الاسلام آزادیخواه درباره توافق ایران با کشور عربستان درباره مراسم حج سال ۹۷ نیز بیان کرد: تمام برنامه‌های مقدماتی توسط سازمان حج و زیارت انجام شده و مسؤولان عربستان سعودی نیز استقبال خوبی از هیأت اعزامی ایران داشتند به‌گونه‌ای که آنچه که موردنظر هیأت ایرانی برای حج ۹۷ بوده انجام شده است.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با اشاره به اینکه امسال نزدیک ۸۵ هزار نفر زائر برای انجام مناسک حج به عربستان اعزام می‌شوند، گفت: تلاش‌های زیادی انجام شد تا بتوانیم به سهمیه امسال، پنج هزار نفر اضافه کنیم، اما مقامات عربستان سعودی با این موضوع موافقت نکردند.

حجت‌الاسلام آزادیخواه با اعلام اینکه در قرارداد منعقدشده بین ایران و عربستان سعودی موضوع فاجعه منا و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام مطرح شده و مسؤولان عربستان قبول کردند غرامت و دیه افراد آسیب‌دیده در این دو حادثه را پرداخت کنند، افزود: در حال حاضر برای اعزام زائر به حج عمره مذاکراتی انجام نشده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم با بیان اینکه سیاست سعودی‌ها در حوزه دیپلماسی با سیاست آن‌ها در حوزه حج و زیارت تفاوت دارد، افزود: مقامات عربستان در حوزه حج و زیارت سیاست مثبتی دارند که امیدواریم سیاست حج بر اصل سیاست و روابط دو کشور تأثیر گذاشته و سبب قطع شدن دست شوم آمریکا از عربستان شود.

وی درباره فهرست نمایندگان اعزامی به رویداد جهانی روسیه اظهار کرد: طبق قانون، مجلس به دلیل اعمال نظارت این حق را دارد که اگر فرآیند یا رویدادی در سطح بین‌المللی اجرا می‌شود که جمهوری اسلامی نیز در آن رویداد تأثیرگذار است، نمایندگانی را برای اعمال نظارت از طرف کمیسیون مربوطه اعزام کند.

حجت‌الاسلام آزادیخواه تصریح کرد: جام جهانی فوتبال که به زودی در روسیه آغاز می‌شود نیز یکی از همین رویداد‌های بین‌المللی حساس است که کمیسیون فرهنگی تصمیم داشت نمایندگانی را به این رویداد اعزام کند، اما به دلیل بروز برخی مسائل و انصراف برخی از نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی، فعلاً این موضوع بلاتکلیف مانده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار