در سال‌های اخیر به‌سبب تبلیغات مناسب و برخورداری استان همدان از ظرفیت‌های گردشگری حضور مسافران در این استان درحال افزایش است که این مهم نیازمند ارتقاء زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی‌است.
کد خبر: ۶۱۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 17 June 2018
در سال‌های اخیر به‌سبب تبلیغات مناسب و برخورداری استان همدان از ظرفیت‌های گردشگری حضور مسافران در این استان درحال افزایش است که این مهم نیازمند ارتقاء زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی‌است.

به گزارش تسنیم، همدان دیار هگمتانه، پایتخت تاریخ و پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ این روز‌ها خود را برای میزبانی و پذیرش حجم عظیمی از مسافران و گردشگران در تعطیلات عید فطر و تعطیلات تابستان آماده می‌کند.

استان همدان با داشتن یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی، گردشگری و دست‌ساز و طبیعتی بکر سال‌هاست که برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به مقصد گردشگری تبدیل شده است.

بدون تردید همدان را باید بهشت گردشگری چهار فصل بخوانیم با ظرفیت‌های مختلف. شاید کمتر منطقه‌ای را بتوان یافت که، چون همدان جذابیت چهارفصلی داشته باشد و بهار، تابستان، پاییز و زمستان را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد. به نوعی خداوند نعمتش را در همدان تمام کرده است.

طبیعت بکر همدان می‌تواند منبع عظیم و سرشار از ثروتی باشد که منجر به اشتغال بدون استفاده از نفت و آب گردد. آنچه طبیعت باید به همدان می‌داد، داده و تنها می‌ماند آنچه انسان با تلاش خود به آن اضافه کرده و به بهترین شکل بهره‌برداری کنند.

برای آنکه طبیعت همدان به تولید ثروت منجر شود، باید بتوان شرایطی فراهم کرد که گردشگران از سراسر نقاط کشور و البته جهان برای تجربه طبیعت همدان در چهار فصل مختلف سال روانه دیار هگمتانه شوند. بدین ترتیب در این گزارش به آمادگی استان همدان برای پذیرش مسافران در ایام عید فطر و تعطیلات تابستان می‌پردازیم.

تمام ظرفیت‌های استان برای پذیرش مسافران و گردشگران به کار گرفته شده است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه به طور طبیعی در ایام عید با پیک سفر با حجم عظیم ورود مسافر و گردشگر به همدان باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم، اظهار داشت: از مهمان‌سرا‌های ادارات و حتی در پاره‌ای از ساعات در مواجه با حجم زیاد مسافر مساجد و حسینیه‌ها برای استقرار مسافران همکاری می‌کنند.

حجم مسافر در تعطیلات عید فطر بیش از ظرفیت و گنجایش اقامتی استان همدان است

وی با بیان اینکه حجم مسافر در تعطیلات عید فطر بیش از گنجایش و ظرفیت اقامتی همدان است، افزود: در سال گذشته با حجم عظیم مسافر در تعطیلات عید فطر در تمامی فضا‌های سبز و خیابان چادر نصب شده بود.

علی خاکسار با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما بر این است میزبانی خوبی از مسافران و گردشگران در روز عید فطر و تعطیلات تابستان داشته باشیم، تصریح کرد: استان برای هر شرایطی آمادگی‌های لازم را دارد و تلاش دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد خدمات سفر بر این است که آمادگی صددرصدی ایجاد شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه اقدامات در این راستا است که با میزبانی خوب مشکلی پیش نیاید، بیان کرد:، اما حجم مسافر ورودی در عید فطر به استان قابل پیش‌بینی نیست.

خاکسار با بیان اینکه برای عید فطر و تعطیلات تابستان برای اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان تخفیفی در نظر گرفته نشده است چراکه در این ایام ظرفیت هتل‌ها تکمیل است، گفت: زمانی تخفیف ارائه می‌شود ظرفیت هتل‌ها خالی بوده و برای ایجاد انگیزه و جذب گردشگر تخفیف ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: البته تلاش می‌کنیم که در فصل تابستان و برای ایام خاصی تخفیف بگیریم و در صورت اجرا از طریق رسانه‌ها به گردشگران اعلام می‌کنیم.

نرخ اقامت در هتل‌های استان همدان نرمال است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تأکید بر اینکه نرخ اقامت در هتل‌ها در استان همدان نسبت به سایر استان‌ها گران نیست، ابراز کرد: در دو سال گذشته با بررسی‌های انجام شده و استعلام نرخ اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور نرخ اقامت در همدان نسبت به استان‌های فارس، اصفهان، تهران و مشهد کمتر است.

خاکسار با اشاره به اینکه، اما نرخ اقامت در استان همدان نسبت به برخی استان‌ها مقداری بالاتر است، اظهار داشت: در مجموع نرخ اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی همدان نرمال است و گران نیست.

اجرای بخش‌نامه افزایش ۸ الی ۱۰ درصدی نرخ اقامت در هتل‌ها از پایان فروردین‌ماه امسال

وی با بیان اینکه نرخ اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان‌ها بر اساس بخش‌نامه‌ای هرساله از سوی سازمان میراث فرهنگی ابلاغ می‌شود که بر اساس نرخ تورم کشور و وضع شاخص‌های اقتصادی درصد رشدی در نظر گرفته می‌شود، عنوان کرد: هرساله ۸ الی ۱۰ درصد افزایش برای نرخ هتل‌ها در نظر گرفته می‌شود که این بخش‌نامه بایستی از شهریورماه سال گذشته اجرایی می‌شد، اما از پایان فروردین‌ماه امسال در همدان اجرایی شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تأکید بر اینکه اماکن تاریخی و گردشگری استان آمادگی‌های لازم را برای بازدید مسافران و گردشگران دارند، گفت: تعداد راهنمایان گردشگری تعیین شده و اقلام تبلیغاتی به تعداد موردنیاز در اختیار موزه‌ها و اماکن قرارگرفته است.

افتتاح دو هتل و یک هتل آپارتمان تا دو ماه آینده در همدان

خاکسار با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ هتل در استان همدان فعال است، بیان کرد: دو هتل آپارتمان نیز در همدان به مسافران و گردشگران خدمات اقامتی ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های هتلی استان یک هزار و ۲۰۰ تخت است، عنوان کرد: تا دو ماه آینده دو هتل و یک هتل آپارتمان در همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

موزه‌های و بنا‌های تاریخی استان همدان برای بازدید مسافران و گردشگران تا ساعت ۲۱ فعال هستند

مسئول امور موزه‌ها و بنا‌های تاریخی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: استان همدان گنجینه باارزشی از موزه‌های مختلف است که آثار ارزشمندی در خود جای داده است به طوری که موزه‌های استان همدان می‌توانند به عنوان مهم‌ترین عامل در جذب گردشگر محسوب شوند.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان ۱۴ موزه و ابنیه آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان، مسافران و گردشگران در ایام عید فطر و تعطیلات تابستان است، افزود: در ایام عید فطر و تابستان ساعت فعالیت موزه‌ها و بنا‌های تاریخی استان از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۱ است.

مجید جهانگیری گفت: موزه تخصصی بوعلی سینا و طب، موزه مشاهیر، سایت موزه هگمتانه، موزه مفاخر، آرامگاه باباطاهر، موزه حاج‌آقا تراب نهاوند، میررضی الدین آرتیمانی، موزه تاریخ طبیعی، موزه مردم‌شناسی سید جمال‌الدین اسدآبادی، حمام قلعه و لطفعلیان ملایر و خانه مسعودی تویسرکان و ... از جمله موزه‌ها و ابنیه استان همدان است که هر کدام از لحاظ تاریخی و فرهنگی دارای ویژگی‌های خاص است.

استقرار ۵۰ راهنمای گردشگری در اماکن فرهنگی و تاریخی همدان

وی با اشاره به اینکه نسبت به آموزش راهنمایان گردشگری برای استقرار در اماکن فرهنگی تاریخی و راهنمایی مسافران و گردشگران و پاسخ‌گویی به مراجعان اقدام شده است، تصریح کرد: ۵۰ راهنمای گردشگری برای عید فطر و تابستان در نظر گرفته شده است.

مسئول امور موزه‌ها و بنا‌های تاریخی همدان با بیان اینکه امسال قیمت ورودی موزه‌ها و بنا‌های تاریخی درصدی افزایش‌یافته است، گفت: نسبت به آماده سازی و ساماندهی محوطه‌های تاریخی، اماکن و جاذبه‌های گردشگری اقدام شده و فضا‌های سبز، خدمات رفاهی و بهداشتی در اماکن در نظر گرفته شده است تا توقع و نیاز گردشگران برطرف شود.

فروش مکانیزه بلیت در آرامگاه‌های بوعلی و باباطاهر

جهانگیری با تأکید بر اینکه فروش بلیت در آرامگاه‌های بوعلی و باباطاهر به صورت مکانیزه انجام می‌شود، افزود: این اقدام سبب تسهیل ورود گردشگران به این مجموعه‌ها شده و همدان جز سه استان برتر است که نسبت به فروش بلیت مکانیزه اقدام کرده است.

افزایش ۱۶ الی ۲۰ درصدی بازدید از موزه‌های استان همدان

وی با اشاره به اینکه در دوماهه امسال میزان بازدید از موزه‌های استان حداقل ۱۶ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: در ساعات شب و با استقبال شدید گردشگران به ویژه در آرامگاه‌های بوعلی و باباطاهر تا ساعت ۲۲ نیز بلیت به فروش می‌رسد و در این دو آرامگاه نورپردازی علمی انجام شده که در طول شب زیبایی و جلوه خاصی دارد و در جذابیت بنا و جذب و رضایت گردشگر مؤثر است.

بیش از ۱۶۰ مدرسه جهت اسکان مسافران تابستانی در همدان آماده‌سازی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به اینکه مراکز اسکان فرهنگیان استان همدان از روز ۲۵ خردادماه و همزمان با عید فطر نسبت به پذیرش مسافران فرهنگی اقدامی می‌کنند، گفت: بیش از ۱۶۰ مدرسه جهت اسکان مسافران تابستانی در استان آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه اسکان و پذیرش مسافران به ویژه میهمانان فرهنگی از ۲۵ خردادماه در سطح استان آغاز می‌شود، افزود: ۶ مرکز رفاهی دائمی و ۱۹ پایگاه اسکان موقت آغاز در تابستان امسال نسبت به پذیرش مسافران در ستاد‌های اسکان فرهنگان اقدام می‌کنند.

می‌شود.

محمد پورداوود با بیان اینکه ۱۶۲ مدرسه با هزار و ۴۷۱ کلاس و اتاق برای پذیرش میهمانان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: این کلاس‌ها شامل ۱۸۴ کلاس ویژه، هزار و ۵۱ کلاس گروه "الف" و ۲۳۶ کلاس گروه "ب" است.

به گزارش تسنیم، استان همدان در حالی که آماده پذیرش مسافران تعطیلات عید فطر و تعطیلات تابستان می‌شود خود را برای برگزاری دو رویداد مهم ملی و بین‌المللی نیز آماده می‌کند. همدان در شهریورماه امسال میزبان رویداد"همدان پایتخت گردشگری آسیا" و آبان‌ماه امسال میزبان چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار