معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان بیان کرد: آموزش فنی حرفه‌ای و مهارت آموزی زمینه ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار را مهیا کرده است و تداوم این رویه می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.
کد خبر: ۶۱۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 14 June 2018
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان بیان کرد: آموزش فنی حرفه‌ای و مهارت آموزی زمینه ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار را مهیا کرده است و تداوم این رویه می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.
 
به گزارش ایرنا، سعید گلستانی در بازدید مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی مهمترین معضلات اجتماعی به شمار می‌روند که این آسیب‌ها از نبود اشتغال در جامعه نشات می‌گیرد.

وی ادامه داد: اشتغال به خودی خود ایجاد نمی‌شود بلکه باید بستر و زمینه‌ای برای آن فراهم شود بنابراین باید برگزاری دوره‌های آموزشی، پرداخت تسهیلات و سرمایه گردش به مربیان مورد توجه قرار گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان ادامه داد: سرمایه یک تولیدکنند محدود است و در بازار کنونی خریداران در قبال کالا چک ارائه می‌دهند بنابراین تولید کننده باید سرمایه‌ای برای خرید مواد اولیه، تولید محصول و پرداخت حقوق کارگران داشته باشد.

گلستانی گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار به جای گسترش فضا‌های آموزشی و صدور مدارک دانشگاهی، باید مهارت و کار به آن‌ها آموزش داد.
 
وی با تاکید بر اینکه پیشتر مسیر توسعه کشور به درستی ریل گذاری نشده بود، افزود: باید برای دستیابی به توسعه پایدار به بخش تولید، صنایع دستی و صنایع تبدیلی توجه بیشتری شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان ادامه داد: باید بدانیم که در صنایع بزرگ نظیر خودروسازی نمی‌توان با کشور‌های جهان اول رقابت کرد چراکه آن‌ها سال‌ها از نظر فناوری از ایران جلوتر هستند بنابراین باید به سمت حمایت از صنایع دستی، مشاغل خانگی و مشاغلی که به دولت وابسته نیستند رفت.

گلستانی اظهار داشت: علت مهاجرت روستائیان به شهرها، کمبود آب و نبود فرصت‌های شغلی است و در این شرایط نباید انتظار داشت با چنین وضعیت روستاییان در روستا‌ها ماندگار شوند.

وی افزود: برخی از حرفه آموزان از نبود مکانی برای فعالیت پس از دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای گلایه‌مند بودند در حالیکه می‌توان از مساجد و حسینیه‌های محله‌ها که در طول سال بسته هستند برای این کار بهره گرفت.
 
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان اضافه کرد: بیشتر بانوانی که در این محل آموزش می‌بینند بد سرپرست یا بی سرپرست هستند و در صورت فرا گرفتن شغل تمایلی به حمایت از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نخواهند داشت.

گلستانی ادامه داد: این طیف از افراد دوست دارند که عزتمندانه زندگی کنند بنابراین باید با برگزاری دوره‌های مهارتی زمینه قطع شدن وابستگی آن‌ها به نهاد‌های حمایتی و زندگی آبرومندانه را فراهم کرد.

وی بیان کرد: کمک‌های نقدی که ماهانه در اختیار افراد زیر پوشش قرار می‌گیرد بهتر است که به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مشاغل خانگی هدایت شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: علت بیکاری بسیاری از افراد نداشتن مهارت است در صورتیکه فراهم کردن زمینه برگزاری دوره‌های آموزش و مهارت آموزی، فرصت‌های شغلی را برای آن‌ها مهیا می‌کند.

گلستانی گفت: طبق بازدید صورت گرفته از این مرکز فنی حرفه‌ای شاهد کمبود تجهیزات برای آموزش متقاضیان بودیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در نشست‌هایی با نهاد‌های مسئول بتوان بودجه‌ها را به جای هرز در دیگر بخش ها، در راستای مهارت آموزی هزینه و سرمایه گذاری کرد.

به دنبال امضای تفام نامه مشترک بین وزارت کشور و سازمان آموزش و فنی و حرفه ای، طرح توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار از سال گذشته در پنج استان از جمله همدان آغاز شده است و تاپایان سال ۹۷ ادامه دارد.

زنان سرپرست خانوار این استان با حضور در آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی به صورت رایگان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌بینند.

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار