نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی نمایندگان ملایر و وجود ظرفیت‌های ویژه این شهرستان در حوزه گردشگری، سهم ملایر در رویداد همدان ۲۰۱۸ مشخص شد.
کد خبر: ۶۱۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 14 June 2018
 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی نمایندگان ملایر و وجود ظرفیت‌های ویژه این شهرستان در حوزه گردشگری، سهم ملایر در رویداد همدان ۲۰۱۸ مشخص شد.
 
به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادیخواه اظهار داشت: در نشست مجمع نمایندگان استان همدان با محمدناصر نیکبخت استاندار همدان که شامگاه سه شنبه برگزار شد، سهم ملایر در رویداد همدان ۲۰۱۸ با موافقت استاندار همدان مشخص شد.

وی افزود: با توجه به اینکه همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده و شهریورماه میزبان وزرای گردشگری کشور‌های آسیایی است، ظرفیت‌های شهرستان‌های استان باید در این ۲ رویداد مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در این راستا با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد جشنواره شیره پزی ملایر در قالب همدان ۲۰۱۸ گنجانده شود و با یک مدیریت خوب و قابل توجهی این جشنواره اجرا شود.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: همچنین مقرر شد بخش مهمی از مهمانان خارجی این رویداد به ملایر سفر و از ارگ نوشیجان بازدید کنند.

وی مبل و منبت ملایر را یک قطب مهم گردشگری و رونق اقتصادی استان همدان و شهرستان ملایر دانست و گفت: در این نشست همچنین موافقت شد مبل و منبت شهر ملی ایران در معرض دید مهمانان خارجی این رویداد که وارد ملایر می‌شوند، قرار گیرد و از این هنر صنعت بازدید کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تاکید کرد: استان همدان باید در حوزه جذب گردشگر پیشگام و ۲ رویداد مهم همدان ۲۰۱۸ الگویی برای دیگر استان‌ها باشد.

حجت الاسلام آزادیخواه رویداد همدان ۲۰۱۸ را برای حوزه گردشگری استان تحول آفرین دانست و افزود: این استان می‌تواند همزمان با برگزاری ۲ رویداد همدان ۲۰۱۸ گام مهمی در جذب گردشگران خارجی بردارد و سهم خود را در این حوزه کسب کند.

به گزارش ایرنا، همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
تاکنون ۳۴۰ اثر تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده که از این تعداد ۲۰۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
 

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار