رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به ورود دولت به احیای بافت فرسوده، گفت: ورود دولت به احیای بافت فرسوده باعث رونق بازار مسکن می‌شود.
کد خبر: ۶۱۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 14 June 2018
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به ورود دولت به احیای بافت فرسوده، گفت: ورود دولت به احیای بافت فرسوده باعث رونق بازار مسکن می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا قرائی با بیان اینکه طرح ملی بازآفرینی شهری پایدار در جلسه هیئت دولت مصوب و آئین‌نامه آن ابلاغ شده است، اظهار کرد: دولت با این موضوع می‌خواهد در محدوده بازآفرینی محله‌سازی کرده و هر آنچه یک محله نیاز دارد، اجرایی کند.

وی با تأکید بر اینکه دولت به دنبال مسکن‌سازی نیست، تصریح کرد: دولت در طرح بازآفرینی شهری برای ۱۲ مورد در زمینه‌های مختلف انشعابات، مالیات، بیمه، نظام مهندسی و صدور پروانه تخفیفاتی درنظر گرفته است که اعمال این تخفیفات در بازار مسکن مؤثر خواهد بود.

قرائی خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد از هزینه ساخت یک منزل مسکونی را هزینه انشعابات، مالیات، بیمه، نظام مهندسی و صدور پروانه و ... تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: دولت با اعمال تخفیفات و پرداخت تسهیلات به دنبال حمایت از بازار مسکن بوده که ۱۰۰ درصد در رونق این بازار تأثیرخواهد داشت به طوریکه اشتغالزایی از مزایای مهم این طرح است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح ملی بازآفرینی بسیاری از مشکلات استان‌ها حل می‌شود، یادآور شد: رونق فروش مصالح ساختمانی از دیگر مزایای طرح ملی بازآفرینی است که این موضوع نیز به اشتغال کمک می‌کند.

شناسایی ۹۶ محدوده بازآفرینی در همدان

قرائی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در شهر‌های استان همدان ۹۶ محله در محدوده‌های بازآفرینی شناسایی شده است، گفت: از این تعداد، ۱۷ محله در شهر همدان قرار دارد که شامل بافت مرکزی همدان، سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله حصار امام، مزدقینه، منوچهری، خضر و سیلو و رسالت است.

وی افزود: همچنین محله‌هایی با پیشینه روستا مثل علی‌آباد، قاسم‌آباد، فقیره، دره‌مرادبیگ و حسن‌آباد در محدوده بازآفرینی شهر همدان قرار دارند.

شناسایی ۶۵ محله تاریخی در همدان

وی با تأکید بر شناسایی محلات تاریخی و باارزش استان، خاطرنشان کرد: محلات تاریخی و باارزش استان شناسایی شده و شهرداری‌ها را موظف کردیم نسبت به اجرای کف‌سازی این محلات اقدام کنند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان همدان گفت: در مجموع ۶۵ محله تاریخی و باارزش در استان همدان شناسایی شده است که ۲۰ محله در شهر همدان قرار دارد.

قرائی با بیان اینکه محلات تاریخی محلاتی با ارزش برای شهر‌ها هستند، ادامه داد: وضعیت این محلات نامناسب بوده و نیاز ویژه دارند چرا که اکثراً در حال نابودی هستند.

وی یکی دیگر از سیاست‌های بازآفرینی شهری را پیاده‌راه‌سازی دانست و گفت: ۱۷ معبر در شهر‌های استان دارای پتانسیل پیاده‌راه شدن هستند که در شهر همدان میدان امام، خیابان بوعلی و بلوار ارم اجرایی شده است.

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار