دبیر کمیته سرمایه‌گذاری و اقتصادی «همدان ۲۰۱۸» گفت: استان همدان در زمینه گیاهان دارویی و زالو می‌تواند سمبل پزشکی و تبدیل به یک برند بوعلی‌سینا شود.
کد خبر: ۶۱۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 14 June 2018

دبیر کمیته سرمایه‌گذاری و اقتصادی «همدان ۲۰۱۸» گفت: استان همدان در زمینه گیاهان دارویی و زالو می‌تواند سمبل پزشکی و تبدیل به یک برند بوعلی‌سینا شود.

به گزاری ایسنا، سیدمهرداد موسوی در شورای سیاست‌گذاری رویداد‌های «همدان ۲۰۱۸» در استانداری همدان، اظهار کرد: مهمترین وظیفه کمیته سرمایه‌گذاری و اقتصادی همدان ۲۰۱۸ بهره‌برداری حداکثری به نفع استان خواهد بود به طوریکه این فرصتی ناب است که بتوانیم همدان را به همه جهان معرفی کنیم و کشور‌ها اقتصادی برتر قاره آسیا را به همدان دعوت کرده و از وجود آن‌ها نفع کافی ببریم.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در کارگروه اقتصادی استان دارای حدود ۲۵ ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی است که شامل حوزه‌هایی، چون جهادکشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی و گردشگری، طرح‌های دانش‌بنیان و شهردار می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: طرح‌های پیشن‌های در این چند حوزه فرآورده‌های سیب‌زمینی، فرآورده‌های سیب‌درختی، پرورش فرآورده‌های گیاهان دارویی، پرورش گیاهان زینتی، زالو طبی، تولید کاغذ از سنگ، تولید پنل از سلول‌های خورشیدی، توسعه و تکمیل زنجیره مبل و منبت همدان است که استان در زمینه گیاهان دارویی و زالو می‌تواند سمبل پزشکی و تبدیل به یک برند بوعلی‌سینا شود.

وی اضافه کرد: اتاق اصناف باید به اجتماعی کردن این رویداد از طریق اصناف و بازار‌ها بپردازد چرا که هنوز بسیاری از مردم از ماهیت این رویداد بی‌اطلاع هستند و همچنین باید تبلیغات محیطی بالاتر و بیشتر صورت بگیرد.

موسوی اظهار کرد: پروژه‌های معرفی شده، باید سودآور و واقع‌گرایانه بوده و برای استان اشتغالزا باشد البته باید در نظر داشت اساس و بنیان این رویداد یک حرکت فرهنگی است و بخش اقتصادی را به آن الصاق می‌کنیم.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی هر چند کوچک ضمن اینکه تعامل فرهنگی را بیشتر می‌کند تبعات خیلی مثبتی برای کشور از جمله بالا بردن امنیت کشور، از بین بردن تبلیغات منفی دشمن علیه کشور خواهد داشت.

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار