رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: عملیات ساخت چهار طرح بزرگ صنعتی در استان به اتمام رسیده و به زودی با حضور مسؤولان کشوری به طور رسمی بهره برداری می‌شود.
کد خبر: ۶۱۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 13 June 2018
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: عملیات ساخت چهار طرح بزرگ صنعتی در استان به اتمام رسیده و به زودی با حضور مسؤولان کشوری به طور رسمی بهره برداری می‌شود.

به گزارش هگمتانه، حمیدرضا متین اظهار کرد: کارخانه گندله سازی در اسدآباد، صنایع فولاد راد در کبودراهنگ، کارخانه فروسیلیس آذرخش و همچنین یک طرح توسعه فروسیلیس طرح‌های صنعتی هستند که با حمایت دولت احداث شده است.

وی اضافه کرد: هر چهار طرح هم اینک مشغول تولید هستند و به طور غیر رسمی فعالیت خود را آغاز کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اهمیت واحد‌های صنعتی در رونق اقتصادی استان، گفت: ۳۰ طرح بزرگ صنعتی از آغاز به کار دولت تدبیر و امید در همدان راه‌اندازی شده است.

متین هدف از ایجاد این واحد‌ها را ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی ذکر کرد و افزود: بیشتر این طرح‌ها در زمینه تولید و فرآوری کانی‌های غیر فلزی فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این طرح‌ها در پایان سال ۹۳ با حضور معاون اول رئیس جمهوری و بقیه طرح‌ها نیز در سفر رئیس جمهوری به همدان مورد بهره برداری قرار گرفت.

* بیش از ۱۶ میلیون دلار کالا از استان همدان صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در دوماهه امسال ۱۶ میلیون و ۳۴ هزار دلار کالا از گمرک استان صادر شده است، گفت: تراز تجاری استان مثبت و بیش از ۱۳.۳ میلیون دلار و حجم مبادلات تجاری استان بیش از ۱۸.۶ میلیون دلار است.

متین در مورد آمار صادرات دوماهه استان همدان اظهار کرد: صادرات از گمرک همدان در این دو ماه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۴ هزار دلار و به وزن ۳۴ هزار و ۵۵ تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه در دوماهه امسال میزان واردات به استان ۲ میلیون و ۶۶۵ هزار دلار و به وزن ۶۴۶ تن بود، افزود: با این تفاصیل تراز تجاری استان مثبت وبیش از ۱۳.۳ میلیون دلار و حجم مبادلات تجاری استان بالغ بر ۱۸.۶ میلیون دلار است.

متین با بیان اینکه ۵ میلیون و ۱۸۳ هزار دلار از صادرات استان به وزن ۲۷ هزار تن مربوط به بخش صنعت است، عنوان کرد: صادرات بخش صنعت ۳۲.۳ از صادرات استان را به خود اختصاص داده است و این بخش شامل ۴۰ قلم کالای صادراتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه در بخش صادرات صنعت، سیمان با صادرات ۱ میلیون و ۱۱۷ هزار دلار و موتور کولر با صادرات یک‌میلیون و ۴۰ هزار دلار از عمده‌ترین اقلام صادراتی این بخش است، گفت: گونی پلاستیکی با ۶۱۷ هزار دلار و چینی‌آلات بهداشتی با ۴۹۳ هزار دلار از دیگر اقلام صادراتی بخش صنایع است.

متین با اشاره به اینکه در دوماهه امسال صادرات بخش معدن استان ۹۲۱ هزار دلار و سهمی برابر ۵.۷ دهم درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: خاک فروسلیس با ۸۴۵ هزار دلار صادرات مهم‌ترین کالای بخش معدن است و این بخش دارای ۵ قلم کالا است.

وی با بیان اینکه مواد شیمیایی ۱ میلیون و ۱۱۹ هزار دلار از صادرات استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ۶.۹ درصد صادرات استان در دوماهه امسال مواد شیمیایی بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه وازلین با ۹۱۲ هزار دلار صادرات مهم‌ترین کالای صادراتی بخش مواد شیمیایی است، ابراز کرد: صادرات بخش مواد شیمیایی شامل ۳ قلم کالا است.

متین با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی ۶ میلیون و ۲۰۸ هزار دلار کالا در دوماهه امسال از استان صادر شده است، اظهار کرد: ۳۸.۷ درصد از صادرات استان مربوط به تولیدات بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کشمش مهم‌ترین کالای صادراتی استان در بخش کشاورزی است، عنوان کرد: در دوماهه امسال ۳ میلیون و ۵۹۸ هزار دلار کشمش از استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: کشمش به‌تن‌هایی ۲۲ درصد و بیش از ۵/۱ صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

متین با تأکید بر اینکه لبنیات دومین کالای صادراتی بخش کشاورزی است، بیان کرد: ۲ میلیون ۲۲۲ هزار دلار کالا در این بخش در دوماهه امسال از گمرک استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه لبنیات ۱۴ درصد از صادرات استان را در دوماهه امسال به خود اختصاص داده است، تأکید کرد: محصولات صادراتی بخش کشاورزی شامل ۱۰ قلم کالا است.

متین با بیان اینکه در دوماهه امسال ۶۹ قلم کالا از استان صادر شده است، تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته صادرات استان ۴۹ قلم کالا بود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار