معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه همه آرمان‌های گردشگری این استان در رویداد ۲۰۱۸ گنجانده شد گفت: بزرگترین ویژگی این رویداد قرار دادن یک فرصت یک ساله برای مسئولان همدان است.
کد خبر: ۶۱۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 10 June 2018
 معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه همه آرمان‌های گردشگری این استان در رویداد ۲۰۱۸ گنجانده شد گفت: بزرگترین ویژگی این رویداد قرار دادن یک فرصت یک ساله برای مسئولان همدان است.

به گزارش ایرنا، محمودرضا عراقی در نشست خبری رویداد همدان ۲۰۱۸ در جمع خبرنگاران افزود: افتتاح اتوبان همدان- ساوه- تهران، راه اندازی قطار همدان- مشهد، رفع اشکالات ریل راه آهن برای فعال شدن رسمی خط ریلی همدان- تهران و فعال شدن فرودگاه همدان از جمله اقداماتی است که در دولت تدبیر و امید برای رونق زیرساخت‌های گردشگری در این استان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه آماده سازی زیرساخت‌ها وظیفه دولت است گفت: رونق زیرساخت‌ها همچون پرواز همدان - تهران باید توسط بخش خصوصی و مردم صورت گیرد و باید رسانه‌ها به گونه‌ای اطلاع رسانی کنند که میزان استفاده مردم از این خط هوایی افزایش یابد.

عراقی اظهار کرد: شهر‌های اصفهان در حوزه صنایع دستی، تبریز در حوزه فرش، خراسان در حوزه سنگ‌های قیمتی و لالجین در حوزه سفال، چهار شهر جهانی ایران هستند و حضور لالجین در این رده برای استان همدان بسیار پراهمیت است.
 
۱۰ میلیارد ریال اعتبار همدان ۲۰۱۸ ابلاغ شد
 
معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار همدان ۲۰۱۸ ابلاغ شده است تاکید کرد: با اتمام ماه مبارک رمضان موج رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ در همدان شدت می‌یابد.

عراقی اضافه کرد: در سال ۲۰۱۸ سه رویداد بین المللی در بخش گردشگری در سطح ایران رخ می‌دهد که ۲ مورد آن شامل میزبانی اعضای سازمان جهانی گردشگری و میزبانی وزرای گردشگری کشور‌های آسیایی در استان همدان رخ می‌دهد.

 سه هتل در همدان افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز در این نشست گفت: سال گذشته ۲ هتل در استان افتتاح شد و امسال نیز سه هتل دیگر در همدان افتتاح می‌شود.

علی مالمیر افزود: هیچ کمبودی در حوزه هتلی برای میزبانی مهمانان خارجی همدان ۲۰۱۸ وجود ندارد و امکانات استان در حوزه اقامتگاه‌ها مطلوب است.

وی رشد ۳۷ درصدی صادرات صنایع دستی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، صدور پروانه برای ۲۲ مرکز بوم گردی، رشد ۳۵ درصدی میزان اقامت مسافران در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ و افزایش ۱۸ درصدی میزان بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری دارای بلیت در این مدت را از جمله موفقیت‌های همدان در حوزه گردشگری برشمرد.

وی اضافه کرد: رویداد همدان ۲۰۱۸ شان و جایگاه بین المللی دارد و متولی آن کل استان است لذا نباید به ظرفیت‌های اداره کل میراث فرهنگی همدان بسنده کرد.

مالمیر با تاکید بر اینکه برای میزبانی مطلوب این رویداد باید همه ارکان جامعه مشارکت داشته باشند گفت: گفتمان سازی، فرهنگ سازی و تبلیغات در حوزه گردشگری مهمترین اهداف رویداد همدان ۲۰۱۸ است و سقف دستاورد‌های این رویداد این است که همه آحاد مردم استان درگیر این رویداد شوند.

وی ادامه داد: ۲ متقاضی بخش خصوصی وجود دارد که یکی در حوزه بالن سواری و یکی در حوزه برگزاری سیرک بزرگ اعلام آمادگی کرده اند که این ۲ پیشنهاد در حال بررسی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا زمانی که اعتبارات رویداد همدان ۲۰۱۸ تخصیص نیافته است، ظرفیت‌های داخلی، بودجه جاری و عمرانی خود را در جهت این رویداد هزینه کنند.

 ساماندهی ورودی‌ها از تکالیف مهم مدیریت شهری است

شهردار همدان نیز با بیان اینکه ساماندهی ورودی‌ها جزیی از تکالیف اصلی مدیریت شهری است گفت: ساماندهی حداقلی ورودی‌های همدان با کاشت گونه‌های گل، زیبا سازی آغاز شده است، اما طرح کلی ساماندهی ورودی‌ها در بحث تملک‌ها و توافق با مالکان آماده شده است.

عباس صوفی افزود: چندین سال بود که شهرداری به بحث ساماندهی ورودی‌ها اقدامی نکرده بود، اما از سال گذشته ساماندهی ورودی‌ها کلید خورد و سعی می‌شود در اولین فرصت ورودی‌های استان تعیین تکلیف شوند.
 
وی ادامه داد: ساماندهی ورودی‌ها یکی از مطالبه‌های جدی مردم است و امسال اقدامات ویژه‌ای در این حوزه آغاز می‌شود و در سه سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: ساختمان پارک پرواز برای راه اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در استان همدان در نظر گرفته شده است که بعد از ماه مبارک رمضان مقدمات افتتاح این دفتر انجام می‌شود.

علی خاکسار معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز با بیان اینکه رویداد همدان ۲۰۱۸ متعلق به استان همدان است گفت: شهرستان ملایر ۹ رویداد و شهرستان بهار ۲ رویداد قطعی در سال ۲۰۱۸ برگزار می‌کنند و دیگر شهرستان‌ها رویداد قطعی اعلام نکرده اند.

گفتنی است؛ همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
 
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ترین شهر‌های جهان است و در سال ۸۵ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.

این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه‌های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه‌های طبیعی همچون غار علیصدر هم اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌شود.
 
استان همدان دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار