نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزشهای فنی و حرفه‌ای ابزار توسعه اشتغال در استان است، گفت: تقویت جایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای از ضروریات و نیاز امروز جامعه است.
کد خبر: ۶۱۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 10 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان فنی و حرفه ای استان ،سیدقاسم جاسمی در دیدار با یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت فراگیری و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: آموزشهای فنی و حرفه‌ای ابزار توسعه اشتغال در استان کرمانشاه محسوب می شود.

وی اظهار داشت: باید از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان به‌خوبی بهره گرفت و جوانان جویای کار را برای کسب مهارت و وارد شدن به بازار کار به این مراکز سوق داد.

عضو خانه ملت با تأکید بر اینکه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای شتاب‌دهی به تولید ملی امری حیاتی و مهم است، گفت: تولید ملی در جامعه یک سرمایه است و باید با برنامه‌ریزی درست و صحیح از آن استفاده کرد تا زمینه حمایت و ورود آن به جامعه فراهم شود.

جاسمی خاطرنشان کرد: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی است که امیدواریم طرح‌ها و برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور باهدف رشد و تربیت نیروی انسانی کارآمد برای کار محقق شود.

وی بر ضرورت تغییر نگاه به اشتغال تأکید کرد و بیان داشت: انبوه فارغ‌التحصیلان بیکار در استان و همچنین کشور وجود دارد که تخصص و مهارت کافی برای کار را ندارند از طرف دیگر دولت نمی‌تواند تمام نیاز کاری آن‌ها را برطرف کرده و اصطلاحاً همه را پشت میز نشین کند درنتیجه باید بر آموزش‌های لازم در راستای ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای تأکید کرد.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار