نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس:
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که چینی‌ها در پسابرجام به ایران کمک خواهند کرد، گفت: پس از برجام مسئولان وزارت نفت عنوان کردند که تکنولوژی و سرمایه غرب را وارد کشور می‌کنند و رفتار مناسبی با چینی‌ها انجام ندادند اما اکنون باید مجددا به دنبال چینی‌ها برویم و از آن‌ها برای همکاری در پروژه‌های نفتی دعوت کنیم.
کد خبر: ۶۱۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 02 June 2018

هدایت الله خادمی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و قطع همکاری شرکت‌های بزرگ نفتی با ایران اظهار کرد: در طول سال‌های جنگ و در دوران تحریم، چینی‌ها همکاری بسیار خوبی با کشور ایران داشته‌اند.

وی افزود: چین در دوران تحریم در بسیاری از پروژه‌های نفتی با ایران همکاری داشته و در این زمینه نیز بسیار خوب کار می‌کرد. چین در آن دوره هم تجهیزات موردنیاز صنعت نفت را در اختیار ایران قرار می‌داد و هم در پروژه‌های نفتی ایران سرمایه‌گذاری کرد اما متاسفانه با توافق برجام، مسئولان وزارت نفت رفتار خوبی با چین نداشتند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: پس از برجام مسئولان وزارت نفت عنوان کردند که تکنولوژی و سرمایه غرب را وارد کشور می‌کنند و رفتار مناسبی با چینی‌ها انجام ندادند و این مساله باعث شد تا چینی‌ها از ایران بروند. اکنون باید مجددا به دنبال چینی‌ها برویم و از آن‌ها برای همکاری در پروژه‌های نفتی دعوت کنیم.

خادمی با بیان این‌که اگر چینی‌ها بازگردند، ممنونم آن‌ها هستیم، گفت: ما باید قدرشناس چینی‌ها باشیم زیرا پس از جنگ و همچنین در دوران تحریم بسیاری از مشکلات کشور توسط چینی‌ها حل شد. آن‌ها در این دوره‌ها بسیاری از تجهیزات مورد نیاز را در بخش‌های مختلف صنعت نفت در اختیار ایران قرار دادند و در میادین نفتی ما کار کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که چینی‌ها در پسابرجام می‌توانند به کشور کمک کنند، ادامه داد: چین یکی از بزرگترین قدرت‌های اقتصادی دنیا است و از نظر تکنولوژی نیز جایگاهی ویژه در دنیا دارد. ما تصوری که از کشور چین داریم اشتباه است و باید از توانایی این کشور بهره برد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار