معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: برگزاری رویداد «همدان ۲۰۱۸» سرمایه‌گذاری خارجی در استان همدان را رونق می‌دهد.
کد خبر: ۶۱۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 31 May 2018
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: برگزاری رویداد «همدان ۲۰۱۸» سرمایه‌گذاری خارجی در استان همدان را رونق می‌دهد.

به گزارش مهر، محمودرضا عراقی در همایش «همدان ۲۰۱۸ توسعه کشاورزی» با بیان اینکه توسعه گردشگری جاذبه‌های استان همدان را معرفی می‌کند، گفت: میزبانی رویداد «همدان ۲۰۱۸» امتیازی است که این فرصت را برای همدان مهیا کرده است.

وی با بیان اینکه احیای زیرساخت‌ها در همدان کلید خورده است، ادامه داد: زیرساخت‌های ارتباطی شامل راه‌آهن، اتوبان و فرودگاه توسعه یافته و ساخت چند هتل در استان همدان آغاز شده است.

عراقی با بیان اینکه شناساندن همدان به ایران باید قبل از برگزاری رویداد «همدان ۲۰۱۸» صورت گیرد، عنوان کرد: همدان باید با برگزاری رویداد‌های ملی و فراملی خود را به دنیا معرفی کند تا زمینه انعقاد قرارداد‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در استان همدان توسط فعالان اقتصادی جهان مهیا شود.

وی با اشاره به وضعیت شهر جهانی سفال لالجین که در کنار شهر‌های بزرگی، چون اصفهان، مشهد، تبریز خودنمایی می‌کند، گفت: در حال حاضر همدان در بخش صنایع‌دستی ۳۶ هزار نفر مشغول به کار دارد که ظرفیتی قابل توجه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید همدان را در سطح جهان معرفی کرد، گفت: سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت می‌توانند به رونق اقتصادی استان همدان کمک کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان نیز با بیان اینکه صنعت گردشگری امری فرابخشی و فرادستگاهی است، عنوان کرد: برگزاری رویداد‌های گردشگری در سطح بین‌المللی منجر به گردش مالی، تحریک و ایجاد بازار‌های اقتصادی می‌شود.

علی مالمیر بابیان اینکه جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و صنایع دستی همدان آن را در بین ۵ استان برتر کشور قرار داده است، گفت: جلب مشارکت‌های مردمی در حوزه گردشگری ضروری است.

وی به اهداف پذیرش میزبانی رویداد گردشگری «همدان ۲۰۱۸» اشاره کرد و گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری، ایجاد فرصت‌های جدید برای جذب سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی استان از اهداف برگزاری این برنامه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار