مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر از آزادسازی و تخریب ۷ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 26 May 2018
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر از آزادسازی و تخریب ۷ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی مروت‌امیری با اشاره به اینکه پیرو گزارشارت رسیده از سوی گروه گشت حفظ کاربری مدیریت جهادکشاورزی ملایر که در کلیه ایام سال حتی روز‌های تعطیل با گشت‌زنی مستمر خود وظیفه صیانت از اراضی کشاورزی را انجام می‌دهند، افزود: به موجب مواد ۳ و ۱۰ و تبصره‌های مربوط به قانون حفظ کاربری اراضی، این اداره اقدام به طرح شکایت در مراجع قضایی و أخذ دستور از دادستان و آرای قطعی صادر شده از محاکم عمومی کرده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا کنون ۷ فقره بنای غیرمجاز شامل ۵ فقره ویلا، یک فقره دیوارکشی و یک فقره سوله غیرمجاز تخریب شده همچنین هرگونه ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی با هر متراژ نیاز به طرح موضوع در کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی و أخذ مجوز لازم از این مرجع است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته سرمازدگی به ۳۰ درصد باغات و مزارع ملایر خسارت زد، گفت: بارش تگرگ و سرمازدگی در اواخر سال ۹۶ و اوایل امسال به ۳۰ درصد باغات و مزارع کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

امیری با بیان اینکه سرما در سطح ۹ هزار و ۵۴۰ هکتار از باغات این شهرستان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد کرده است، افزود: به میزان ۴۳ هزار و ۶۲۷ تن محصولات باغی شامل انگور، بادام، گردو، زردآلو، شلیل، هلو، گیلاس و به ویژه سیب درختی خسارت دیده‌اند.

وی میزان خسارت وارد شده به باغات این شهرستان را مبلغ ۶۹ میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: بارش تگرگ و بروز سرمازدگی در اواخر سال ۹۶ و فروردین‌ماه امسال به ۹ هزار و ۹۵۹ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر یادآور شد: طرح مبارزه با علف‌های هرز و سن غلات از فروردین‌ماه در سطح ۹ هزار و ۱۲ هکتار از مزارع غلات شهرستان آغاز شد و عملیات سم‌پاشی مزارع و مبارزه با سن غلات تا اواخر اردیبهشت‌ماه ادامه داشت و به اتمام رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار