دبیر انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نگاه حزبی و سهم‌خواهی در دانشگاه علوم پزشکی همدان مشهود است، گفت: مسوولان از تک‌صدایی پرهیز کنند.
کد خبر: ۶۱۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ 25 May 2018
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نگاه حزبی و سهم‌خواهی در دانشگاه علوم پزشکی همدان مشهود است، گفت: مسوولان از تک‌صدایی پرهیز کنند.

به گزارش فارس، حسین بسطامی با بیان اینکه ۲۵ اردیبهشت‌ماه برنامه تجلیل از اکبر اعتماد (موسس دانشگاه علوم پزشکی همدان و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در رژیم پهلوی) در سالن همایش‌های دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: این دعوت از سوی انجمن ترقی‌خواه تدارک دیده شده بود.

وی گفت: برای برگزاری این مراسم هزینه‌های بسیاری شده بود در حالی که در برخی از مواقع هزینه‌های چاپ و انتشار نشریات را به ما نمی‌دهند و برای چاپ یک نشریه باید قریب دو هفته منتظر باشیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی افزود: مصوبه این مراسم و درخواستی که شده بود قریب به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و این به استثنای هزینه چاپ و بنر‌هایی بود که هزینه آن‌ها پرداخت شده بود.

وی نکته جالب در این زمینه را استقبال کم دانشجویان از این مراسم عنوان کرد و تصریح کرد: پیش‌بینی شده بود در این مراسم قریب به ۷۰۰ نفر شرکت داشته باشند در حالی که بیش از ۱۳۰ نفر حضور نداشتند و تصاویر آن نیز موجود است.

بسطامی با بیان اینکه متأسفانه موضوع سهم‌خواهی همیشه بوده و هنوز هم هست، یادآور شد: این سهم‌خواهی هم در مسوولان و هم در دانشجویان دیده می‌شود، نگاه حزبی و کانالیزه در دانشگاه وجود دارد با تصور اینکه نیرو‌هایی با نگاه حزبی را تربیت کنند تا در آینده جایگزین خود آن‌ها باشند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی شایسته‌سالاری همیشه زیر سوال می‌رود، گفت: زمانی که شایسته‌سالاری نباشد قطعاً مدیر توانا نداریم و در این شرایط باید منتظر وقوع خیلی از مشکلات باشیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اگر بخواهیم نگاه جناحی در دانشگاه نباشد در مرحله نخست مسوولان از تک‌صدایی پرهیز کنند، گفت: اگر تک‌صدایی در دانشگاه به وجود آید مطمئناً این پدیده نه تنها باعث رشد نگاه دانشجو نمی‌شود بلکه آسیب‌رسان است.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های تک‌صدایی ایجاد رخوت دامن‌گیر تشکل‌های سیاسی است، عنوان کرد: بعد از توجه مسوولان به این مهم دانشجویان نیز باید به این فهم و درک برسند و عقاید خود را بدون نگاه حزبی و جناحی بیان کرده و حق خود را از دانشگاه بگیرند.

بسطامی در پایان با اشاره به اینکه وقتی از آقای اعتماد در مورد برجام سوال شد، او این معاهده را ننگین خطاب کردند، گفت: جالب این است که رئیس دانشگاه در هنگام سخنرانی به تقابل با این نظر پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار