امام جمعه اسدآباد گفت: مبلغان اعزامی باید مردم را نسبت به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه آگاه کنند.
کد خبر: ۶۱۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 24 May 2018
 امام جمعه اسدآباد گفت: مبلغان اعزامی باید مردم را نسبت به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه آگاه کنند.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سید موسی حسینی مجد در همایش روحانیون شهرستان اسدآباد که در دفتر امام جمعه برگزار شد با اشاره به اهمیت ماه رمضان بر استفاده حداکثری از ظرفیت این ماه تأکید و عنوان کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای دست‌یابی به معرفت الهی بوده و مساجد بهترین مکان برای این امر است.

وی با بیان اینکه حضور روحانیون در مساجد و فعالیت تبلیغی آن‌ها راه گشای مسائل دینی و فرهنگی در جامعه است، افزود: اگر مردمی بودن حوزه تبلیغ اعم از میزبانی و حمایت مردم طبق سنت‌های پیشین رونق داشته باشد بیشتر روستا‌ها و مساجد دارای امام جماعت و روحانی خواهند شد.

حسینی مجد بابیان اینکه مبلغان اعزامی باید افزون بر فعالیت درزمینه اقامه نماز، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ زکات مردم را نیز نسبت به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی آگاه کنند، گفت: روحانیون و مبلغان دینی باید درزمینه اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سئوالات دینی و شبهات ذهنی، برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای جوانان نیز فعالیت کنند.

امام جمعه اسدآباد ادامه داد: مبلغات دینی باید در ماه مبارک رمضان با حضور در هیئت‌های مذهبی بانوان و مکتب‌خانه‌های قرآنی در نماز جماعت، سخنرانی، بیان احکام و مسائل شرعی و کلاس‌های قرآنی آن‌ها فعالیت کرده و از این طریق ارتباط خود را با این نشست‌های خانگی تقویت کنند.

کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی اسدآباد نیز از استقبال پرشور روزه‌داران این شهرستان از محافل جزءخوانی قرآن کریم خبر داد و گفت: در ماه رمضان امسال محافل انس با قرآن در مساجد و حسینیه‌ها به‌صورت ویژه برگزار می‌شود

حمزه کماسی افزود: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اسدآباد با موضوع قرآن و نماز برگزار می‌شود و در جلساتی که با روحانیون مستقر در روستا‌ها و همچنین شورای هیئت‌های مذهبی برگزار شد بر این موضوع به‌صورت ویژه تأکید شده است.

وی انس با قرآن را بهترین بستر برای بهره وری از برکات ماه رمضان برشمرد و گفت: این برنامه‌ها همچون سال‌های گذشته با استقبال پرشور مردم روبه‌رو شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار