نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: آیا ما نباید خجالت بکشیم که مردم عزیزتر از جان و ولی نعمتان ما برای خریدنان خالی، کارت یارانه خود را در نانوایی‌ها به گرو می‌گذارند.
کد خبر: ۶۱۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 24 May 2018

الله قلی‌زاده در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 2خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، اظهار داشت: سخنانم را در مورد برجام با تبریک آغاز می‌کنم و آن هم نه برای خروج احمقانه آن مرد نادان که جای تبریک ندارد و نه به خاطر دستاوردهای آن، بلکه به دلیل مدیریت برجام در پرتو درایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان محترم و تیم مذاکراه‌کننده پر افتخار، وحدت و انسجام بی‌سابقه‌ای در صفوف ملت بزرگ ایران با همه گرایش‌های فکری و سیاسی در مورد نوع نگاره به رفتارها و بدعهدی‌های آمریکا و استکبار جهانی شکل گرفت.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز ملت و مسوولان به‌صورت یکپارچه و یک صدا غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و هم پیمانش را فریاد می‌زنند و این فرآیند موجب تحکیم بیشتر وحدت و انسجام ملی می‌شود.

وی اظهار کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی از تداوم ناآرامی و جنگ در منطقه تغذیه می‌شوند و بحران‌های مالی و اقتصادی‌شان را از طریق فروش تسلیحات نظامی و اخاذی و دوشیدن حاکمان بزدل و گاو خصلت منطقه تأمین می‌کنند.

وی بیان کرد: با یک نگاه ساده در می‌یابیم که محیط ملی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با هجمه‌های مضاعف استکبار جهانی و آمریکای بدعهد مواجه شده است، خروج آمریکا از برجام و انتقال سفارت به قدس مصداق و نمونه‌ای از ده‌ها طرح ضد ایرانی و اسلامی آمریکاست که نیازمند درک دقیق و راهبردی از ماهیت و چشم‌اندازهای آن است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: اظهارات سخیف و یاوه‌گویی‌ها و تهدیدهای اخیر وزیر امور خارجه آمریکا دلیل واضحی است برخوی وحشیانه و سلطه جویانه آمریکا که هرچند لایق پاسخگویی نیست، ولی باید گفت هیهات من الذله.

اروپا تضامین برجامی را به ایران ارائه کند

وی خطاب به تیم مذاکره دهنده هشدار داد و گفت: در مذاکرات در احراز تضامین قابل اعتماد و بازدارنده بدعهدی‌ها و شیطنت‌های بعدی اروپا از کمترین اغماض و اهمال پرهیز کنند.

قلی‌زاده تاکید کرد: مردم شریف ایران اسلامی مطلع‌اند که مشکل آمریکا با ما بیشتر به دلیل توسعه نفوذ معنوی و سرمایه‌های اجتماعی بین‌المللی و ماهیت انقلاب اسلامی ایران است، در غیر این صورت همگان و دنیا می‌دانند که انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در چارچوب نظارت نهادهای تخصصی بین‌المللی صورت می‌گیرد و مورد تأیید آنهاست.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه فرجام برجام نشان داد که دلخوش کردن به وعده‌های دشمنان دغل باز، راه خروج از بحران نیست که عین بحران است، خاطرنشان کرد: این جریان برای چندمین بار ثابت کرد که راه حل مشکلات ما در دستان پر مهر ملت انقلابی ماست و در یک کلام باید، گفت که تکیه‌گاه و کانون قدرت نظام ما، مردم شریف و امتحان پس داده و سربلند است.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: مردم برای اشتغال جوانان و تهیه حداقل‌های معیشتی خود چشم به راه اقدامات گره‌گشای کارگزاران و دولتمردان هستند تا محتاج نامردان در کمین نشسته‌ای نباشند که مترصد ربودن اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

قلی‌زاده ادامه داد: ضروری است که دولت و دولتمردان در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، با مدیریت جهادی مدنظر مقام معظم رهبری، سستی و کاهلی، بی‌انظباطی‌، احیاناً بی‌توجهی یا کم‌توجهی به قانون و بازهم احیانًا تفکر حزبی و جناحی که منجر به تفرقه و ناکارآمدی در بدنه دولت می‌شود را کنار گذاشته و کمر همت ببندند تا آثار خشن بیکاری، فقر و بی‌عدالتی را از چهره نظام اسلامی خصوصاً از جان پاک مردان و زنان با شرفی که به دلیل نداشتن حتی حداقل‌های کفاف زندگی ناچار به انجام رفتارهایی می‌شوند که در شأن شهروند جمهوری اسلامی نیست.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: آیا ما نباید خجالت بکشیم که مردم عزیزتر از جان و ولی نعمتان ما برای خرید نان خالی، کارت یارانه خود را در نانوایی‌ها به گرو می‌گذارند؟! از کلیه فروشی‌ها که بعضاً مشاهده می‌شود چه؟ آخر چگونه می‌توان تحمل کرد که جوانان پاک و غیرتمند دارای تحصیلات عالیه از روی ناچاری به دفاتر بنده و سایر نمایندگان برای پیدا کردن شغل‌هائی مثل آبدارچی ، نگهبانی و مشاغلی از این دست مراجعه کنند؟

وی ادامه داد: چطور می‌شود قبول کرد و آزرده خاطر نشد و تاسف نخورد که معلمان و فرهنگیان دلسوز برای تأمین معیشت و هزینه زندگی‌، راننده سرویس دانش‌آموزان خود باشند و یا مسافرکشی کنند. چرا حقوق دریافتی معلمان از کارکنان سایر دستگاه‌ها پایین‌تر است، مگر تربیت آینده‌سازان کشور در سایه تلاش و زحمات دلسوزانه این عزیزان نیست چرا به تناسب تلاش و زحماتشان حقوق پرداخت نمی‌شود.

قلی زاده با اشاره به مشکلات بازنشستگان، خاطرنشان کرد: چرا باید بازنشستگان کشور اعم از کشوری و لشگری و تأمین اجتماعی که بیش از 30 سال از عمر با عزتشان را در راه خدمت به این مرز و بوم صرف کرده‌اند، برای اداره امور زندگیشان شرمنده خانواده‌هایشان باشند، آیا نباید در راستای اجرایی شدن احکام قانون برنامه ششم حقوق و دریافتی بازنشستگان عزیز به نسبت تورم، شرایط اقتصادی و ارزش پول ملی کشور تنظیم و تأمین گردد؟

وی با بیان اینکه سر بلند کردن در برابر این مردم و شهیدانی که برای سربلندی همین مردم از همه چیزشان گذشتند برای امثال من واقعاً سخت شده است، یادآور شد: حال که چنین است پس چرا به ولی نعمتان خود کم لطفی و بی‌توجهی می‌کنیم؟ بارها و بارها و با عبارات گوناگون از زبان مسوولان و مدیران ارشد نظام شنیده‌ایم و باور داریم که ملت ما در دنیا نظیر ندارند. این ملت بارها نشان داد‌ه‌اند که در راه دفاع از آرمان‌های نظام از تحمل هیچ مشکل و رنجی فروگذاری نمی‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه بارها دیده‌ایم که هر گاه در حل هر مشکلی ناتوان شدیم و ملت را به کمک طلبیدیم، بی‌دریغ به صحنه آمدند و با ورود و مداخله جانانه خود مشکلات لاینحل کشور مرتفع ساختند، تاکید کرد: آیا ایام دفاع مقدس را یادمان هست؟ بحران منافقان ، ۹دی را به‌خاطر می‌آوریم؟

وی بیان کرد: عده‌ای از مردم برای اعتراض به حق خود، به برخی از بی‌توجهی‌ها و ناعدالتی‌ها به خیابان‌ها آمدند اما با مشاهده دست‌های آلوده بیگانگان در لابه لای صفوف خویش چگونه عرصه را بر اغتشاشگران تنگ کرده و نقطه پایانی بر غائله گذاشتند. درود بر شأن و شرف چنین ملتی باد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار