مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از پیش‌بینی پیک بار ۷۰۳ مگاواتی برق برای تابستان امسال در استان همدان خبر داد و گفت: ساخت سه نیروگاه خورشیدی در همدان در دست اقدام است.
کد خبر: ۶۱۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 24 May 2018
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از پیش‌بینی پیک بار ۷۰۳ مگاواتی برق برای تابستان امسال در استان همدان خبر داد و گفت: ساخت سه نیروگاه خورشیدی در همدان در دست اقدام است.

به گزارش تسنیم، محمدمهدی شهیدی با بیان اینکه پیکی که امسال برای استان پیش‌بینی شده ۷۰۳ مگاوات است، اظهار داشت: سال گذشته سهمیه استان ۶۸۴ مگاوات بود که عملکرد ما ۶۶۳ مگاوات شد و به کمتر از حد نصابی که تعیین شده بود، رسیدیم.

وی بیان کرد: امسال نیز با توجه به پیش‌بینی‌ها و اقداماتی که انجام می‌شود رقم ۷۰۳ مگاوات قابل دسترسی است. با توجه به اینکه عمده مصرف ما با ۳۵ درصد در بخش کشاورزی است باید عمده فعالیت‌های ما در بخش کشاورزی متمرکز شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان کنترل مصرف، نصب کنتور‌های هوشمند آب و برق را از راه‌های دیگر رسیدن به سهمیه استان و کاهش مصرف برق دانست و افزود: سال گذشته در این بخش ۱۰۰ مگاوات به صنعت برق استان کمک شد که به سبب آن یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای کشاورزان بخشودگی داشت هرچند این رقم از درآمد شرکت کاهش یافت.

وی با بیان اینکه سال گذشته از نیروگاه‌های برق آبی ۹ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق تولید شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به ۵ هزار مگاوات برسد که در این صورت ۴ هزار و ۳۰۰ مگاوات در برق‌آبی کمبود تولید داریم.

شهیدی اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته سال ۹۷، سالی سخت و استثنایی در صنعت برق است که با توجه به بحران کمبود آب که طی ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده امسال سالی سخت در صنعت برق استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ذخیره سد‌ها در سال ۹۵، ۱۸ میلیارد مترمکعب بوده است، افزود: این در حالی است که در سال ۹۶ این میزان به ۱۳ میلیارد مترمعکب کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به تبیین برنامه‌های پیش‌بینی شده در صنعت برق استان پرداخت و گفت: با پیش‌بینی‌های انجام گرفته در بخش نیروگاه‌ها با احتمال اینکه تا زمان پیک ما ۲ هزار مگاوات وارد مدار کنیم با وجود این امر، با توجه به رشدی که داشتیم و با ۵ درصد محاسبه شده، امسال ۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات کمبود داریم.

شهیدی با تاکید بر کنترل و کاهش مصرف با بیان اینکه امسال شرکت‌های توزیع باید کمبود ۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات صنعت برق را مرتفع کنند گفت: امسال شرایط سخت است و بایستی برنامه‌های مناسبی برای کنترل و کاهش مصرف برق گرفته شود.

وی اعلام کرد: در طول سال مصرف میانگین در کشور ۳ هزار و ۱۱۴ کیلووات ساعت است که در استان یک‌هزار و ۸۸۵ کیلووات است به طوری که استان از میانگین کشوری نیز پایین‌تر است.

شهیدی با اشاره به اینکه تاکنون پنج نیروگاه ۷ مگاواتی وارد مدار شده است، بیان کرد: ۳ نیروگاه نیز در دست اقدام است که تا پایان سال به ۵۶ مگاوات می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار