مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد:
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: رونق گردشگری با احیا بافت تاریخی در روستاها محقق می شود.
کد خبر: ۶۱۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵ 23 May 2018

به گزارش تابناک رضوی، ابوالفضل مکرمی فر ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد : ۶۱ روستای تاریخی در خراسان رضوی شناسایی شده اند که ۱۹ روستا از این تعداد ابلاغ سازمان مرکزی را برای احیا و بازسازی دریافت کرده اند و بافت تاریخی ۸ روستای امسال احیا، بازسازی و حفاظت می شود.

وی افزود: از مجموع روستاهای تاریخی ابلاغ شده ۸ روستا امسال انتخاب شده اند که تلاش می شود با احیا بافت قدیمی آنها هویت تاریخی و ارزشمند این روستاها مورد حفاظت قرار گیرد و ماندگار شود.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی تصریح کرد: کار مطالعاتی در این روستاها آغاز شده و به زودی حفاظت، احیا و مرمت آنها انجام و نام این روستاها با آغاز عملیات احیا و مرمت اعلام می شود.

مکرمی فر بیان کرد: این روستاها بعد از احیا و بازسازی در لیست روستاهای هدف گردشگری قرار می گیرند و با توجه به تمایل و گرایش فراوان گردشگران به حضور در بافت های تاریخی شاهد رونق صنعت گردشگری روستاهای مذکور خواهیم بود.

وی ادامه داد: نحوه مرمت و هرگونه دستکاری در معماری روستاها باید مطابق با نقشه و معماری اصلی باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی مهمترین آثار موجود در بافت تاریخی روستاها را خانه های تاریخی ذکر و بیان کرد:خانه های تاریخی زنجیره های به هم پیوسته و تشکیل دهنده محله ها هستند و در کنار سایر عناصر شاخص در محلات قدیمی از جمله مغازه و حمام، زنجیره ای از فرهنگ و هویت مردم را نشان می دهند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار