گوشت قرمز با افزایش ۱۵ تا ۲۰ هزار تومانی به یکی از چالش‌های اساسی در بازار تبدیل شده است و در این بین مسئولان استان از جمله شرکت پشتیبانی امور دام انجام وظیفه ذاتی خود را فراموش کرده‌اند.
کد خبر: ۶۱۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 23 May 2018
گوشت قرمز با افزایش ۱۵ تا ۲۰ هزار تومانی به یکی از چالش‌های اساسی در بازار تبدیل شده است و در این بین مسئولان استان از جمله شرکت پشتیبانی امور دام انجام وظیفه ذاتی خود را فراموش کرده‌اند.

به گزارش فارس، حدود ۱۰ ماه پیش بود که گوشت قرمز افزایش قیمت بیش از ۵۰ درصدی را تجربه کرد و در آن زمان کمبود دام زنده، افزایش قیمت دلار و میل افراد سودجو به قاچاق دام دلایل افزایش قیمت اعلام شد.

در آن زمان نیز کمیسیون تنظیم بازار استان به ریاست استاندار همدان تاکیدات بسیاری بر جلوگیری از افزایش قیمت و برخورد با افراد سودجو داشت، اما این سخنان در حد حرف ماند و بازار با همان شرایط به کار خود ادامه داد.

قیمت گوشت بدون هیچ تغییری ثابت ماند و مسئولان دوباره بی‌کفایتی خود را بیش از پیش به مردم ثابت کردند.

شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان یکی از نهاد‌های زیرنظر سازمان جهاد کشاورزی، انجام اقدامات لازم به منظور تنظیم بازار و توسعه و بهبود بازاریابی دام و طیور، گوشت و متفرعات دام و طیور، خوراک دام و طیور و شیر و فرآورده‌های آن را برعهده دارد.

اما این شرکت چقدر در انجام به این وظیفه کلیدی موفق عمل کرده است؟

سال گذشته با افزایش قیمت گوشت قرمز این شرکت اگر به درستی در زمان مناسب و به میزان کافی گوشت منجمد توزیع می‌کرد شاید از افزایش افسارگسیخته قیمت جلوگیری می‌کرد، ولی متاسفانه این شرکت در خواب خرگوشی به سر می‌برد.

امسال نیز با افزایش ۱۵ تا ۲۰ هزار تومانی قیمت گوشت در بازار، هنوز این شرکت اقدامی برای تنظیم بازار نداشته و مردم باید از این پس گوشت را با قیمتی نظیر ۷۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری کنند.

از طرف دیگر، جناب نیکبخت که عادت دارد کاسه‌کوزه‌ها را بر سر مدیران کل خود بشکند در موضوع افزایش قیمت گوشت دستور برخورد با دو فروشگاه رفاه و جهاد (فروشگاه سازمان جهاد کشاورزی) را صادر کرد.

البته این اقدام آقای استاندار جای تقدیر دارد که با متخلفان برخورد داشته باشد، اما آیا منشا گرانی تنها این دو فروشگاه هستند؟ چه اقدامی از سوی کمیسیون تنظیم بازار استان برای حل مشکل گرانی گوشت قرمز و سایر کالا‌ها انجام شده است؟ آیا کمیسیون تنظیم بازار فارغ از سخنرانی و وعده‌وعید به وظیفه ذاتی خود که تنظیم بازار بوده، عمل کرده است؟

این روز‌ها برخی دامداران و تعداد زیادی افراد سودجو که افزایش قیمت دلار را مشاهده می‌کنند میل به قاچاق دام زنده از مرز‌های غربی دارند که این موضوع سبب کمبود دام زنده و افزایش قیمت گوشت قرمز شده است.

دیگر امیدی به چنین مسوولانی نیست، زیرا کسی که خوابیده را می‌توان بیدار کرد، ولی کسی که خود را به خواب زده است نمی‌توان بیدار کرد، این ضر المثل مصداقی بسیاری از مسوولان استان همدان است که سکان این کِشتی را رها کرده‌اند تا تقدیر آن را به سرمنزل مقصود برساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار