اگر در یکی، دو سال اخیر دعوای موافقان و مخالفان مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان زیرپوستی بود در یک ماه اخیر جنگ ماندن یا رفتن منعم به جنگی علنی تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۱۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 23 May 2018
اگر در یکی، دو سال اخیر دعوای موافقان و مخالفان مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان زیرپوستی بود در یک ماه اخیر جنگ ماندن یا رفتن منعم به جنگی علنی تبدیل شده است.

به گزارش تسنیم با انتخاب سیدعبدی افتخاری مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان همدان به عنوان مدیرکل دفتر نظارت و برنامه‌ریزی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای کشور در سال ۹۴ رسول منعم جانشین وی شد.

منعم معاون ورزش قهرمانی عبدی افتخاری در اداره کل ورزش و جوانان استان همدان بود و در کارنامه مدیریتی وی ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر و معاونت توسعه ورزش قهرمانی اداره ورزش و جوانان قم نیز به چشم می‌خورد.

اگرچه رسول منعم از یک سو از پیشینه مدیریتی خوبی برای رسیدن به ریاست اداره کل ورزش و جوانان استان همدان برخوردار بود و از سوی دیگر اخلاق‌مداری، پاکدستی و سعه صدرش در قبال منتقدان در دوران مدیریتی‌اش به اثبات رسیده بود، اما کار سختی برای جانشینی عبدی افتخاری پیش رو داشت.

افتخاری از سال ۸۶ و به مدت ۸ سال بر کرسی مدیریت ورزش همدان تکیه زده بود

همچنین در دوران وی اتفاقات مثبتی از جمله کسب مدال المپیک، انتقال باشگاه لیگ برتری پاس به همدان و افزایش فوق العاده سرانه فضای ورزشی استان روی داد؛ اتفاقاتی که وی را تبدیل به موفق‌ترین مدیر تاریخ ورزش همدان کرده بود.

آغاز دعوای موافقان و مخالفان مدیریت منعم

با انتخاب رسول منعم به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان رسانه‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری استان همدان تحلیل‌های بسیاری در مورد این انتخاب ارائه کردند. برخی با اتکا به سلامت کاری منعم موافق این انتخاب بودند و برخی دیگر به دلیل عدم قاطعیت وی مخالف این انتخاب؛ اما کمتر کسی باور می‌کرد روزی استاندار همدان به یکی از مخالفان سرسخت مدیرکل ورزش و جوانان تبدیل شود.

از بخت بد رسول منعم در دوران مدیرکلی وی با توجه به وضعیت بد اقتصادی کشور دیگر خبری از بودجه‌های کلان ملی و استانی در بخش ورزش نبود تا پروژه‌های نیمه کاره ورزشی سر و سامان بگیرد. کشتی همدان که پرافتخارترین و مدال آورترین ورزش استان به شمار می‌رفت از کشتی‌گیران مدال آور تهی شده بود و سایر هیئت‌های ورزشی استان وضعیت خوبی نداشتند و از همه بدتر این که پاس در دوران مدیریت منعم به سراشیبی تند سقوط افتاده بود.

استاندار مخالف سرسخت منعم

ناکامی‌های ورزش همدان به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری و در دوران تغییر استاندار‌های سراسر کشور بهانه‌ای شده بود در دست مخالفین استاندار.

از گوشه و کنار به گوش می‌رسید نیکبخت در جلسات خصوصی نارضایتی خود را از عملکرد منعم ابراز کرده است؛ اما وقتی پاس در خطر سقوط به لیگ ۳ قرار گرفت این اعتراض شکلی علنی به خود گرفت تاجایی که در سفر وزیر ورزش به همدان نیکبخت در میان جمعی از خبرنگاران و روسای هیئت‌های ورزشی به منعم اشاره کرد و گفت؛ اگر پاس صعود نکند این آقا را بر کنار می‌کنم. همچنین در جلسه‌ای در شهرستان تویسرکان نیز گفته بود نمی‌گذارد منعم مدیر بماند.

در این میان هر روز هم اخبار و شایعات زیادی نیز در مورد جانشینی منعم به گوش می‌رسید. یکی از افرادی که در یک بازه زمانی نامش به عنوان جانشین مدیرکل ورزش و جوانان بیشتر از هر نام دیگری شنیده می‌شد "احسان قنبری"، رئیس هیئت تکواندوی استان همدان، بود که پس از انتخاب وی به عنوان فرماندار شهرستان بهار نامش از بین نامزد‌های جایگزینی منعم خط خورد.

اگر چه زمان زیادی از سقوط پاس به لیگ دسته سوم می‌گذرد، اما همچنان رسول منعم ریاست اداره کل ورزش و جوانان استان همدان را برعهده دارد؛ با این حال رفتار‌های استاندار همدان همچنان حاکی از نارصایتی وی از عملکرد رسول منعم است.

نیکبخت در هیچ یک از مراسم‌هایی که در چند ماه اخیر از سوی اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، از جمله مراسم تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران استان همدان حاضر نشد. همچنین در جلسات ستاد ساماندهی جوانان و شورای ورزش همگانی، در حین ارائه عملکرد منعم معاونین استاندار نیز برخورد خوبی با وی نداشتند تا بیش از پیش لرزش پایه‌های صندلی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان احساس شود.

حامی پرنفوذ مدیرکل. 

اما این همه ماجرا نیست و در این بین رسول منعم حامیان قدرتمندی از جمله نماینده مردم شهر همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی دارد. حمیدرضا حاجی بابایی برای این که نشان دهد منعم خیلی هم بی‌پشت و پناه نیست در همه مراسم‌هایی که توسط اداره کل ورزش و جوانان برگزار می‌شد شرکت می‌کند.

حاجی بابایی هفته گذشته در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزش همگانی برای رسول منعم سنگ تمام گذاشت و به شدت از وی و عملکردش دفاع کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی منعم را مدیری پاکدست خطاب کرد و گفت: پیشرفت ورزش همدان در دو سال اخیر نتیجه عملکرد این مدیر توانا است.

وی با اشاره به این که وجود چنین مدیران سالمی نیاز جامعه ماست خطاب به افراد حاضر در این مراسم گفت: از عملکرد منعم رضایت کامل دارد. 

همچنین حمیدرضا حاجی بابایی بار‌ها در جلسات و تماس‌هایی که با روسای هیئت‌های ورزشی داشته هم منعم را مدیری پرتلاش نامیده و از وی حمایت کرده است.

بی‌تردید صحبت‌های حمیدرضا حاجی بابایی در مراسمی که استاندار همدان به آن دعوت بود، اما این دعوت را اجابت نکرد یک معنا بیشتر ندارد و آن این که مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان مورد حمایت پرنفوذترین نماینده غرب کشور در مجلس شورای اسلامی است و بی‌شک عدم جابجایی منعم در این مدت نیز ریشه در این حمایت دارد.

جنگی که دودش به چشم ورزش می‌رود

از قرار معلوم با این شرایط جنگ میان موافقان و مخالفان منعم علنی شده است؛ جنگی که پیشینه‌اش فراتر از ماندن یا نماندن یک مدیرکل است و امیدواریم دود آن به چشم ورزش همدان نرود.

اما آنچه مسلم است منعم مدیری پاکدست و مبادی اخلاق است که همواره در مواجهه با خبرنگاران منتقد ادب و نزاکت را رعایت کرده؛ با این حال وی برخلاف افتخاری در برخی مواقع در تصمیم گیری قاطعیت ندارد که از آن دست موارد می‌توان به طولانی شدن انتخاب معاونت جوانان و عدم حمایت از علی ضمیری کامل معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان در بزنگاهی حساس اشاره کرد که در نهایت به استعفای وی منجر شد.

حال باید به نظاره نشست و دید که منعم می‌تواند اقتدار در مدیریت و قاطعیت در تصمیم‌گیری را به سایر خصایص مثبت خود اضافه کند یا عاقبت عطای مدیریت در اداره کل ورزش و جوانان را به لقایش می‌بخشد؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار