عضو کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که پس از خروج آمریکا از برجام، شرکت‌های چینی و روس جایگزین شرکت‌های بزرگ اروپایی در ایران می‌شوند.
کد خبر: ۶۰۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 22 May 2018
عضو کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که پس از خروج آمریکا از برجام، شرکت‌های چینی و روس جایگزین شرکت‌های بزرگ اروپایی در ایران می‌شوند.

به گزارش خانه ملت، محمد محمودی شاه‌نشین، در خصوص روابط ایران با شرکت‌های اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: طبقه پایین شرکت‌های اروپایی کوچک هستند و با آمریکا مبادلات فراوانی ندارند، طبقه متوسط شرکت‌های اروپایی که بیشتر پیمانکار هستند و اندکی هم در سرمایه گذاری و فاینانس فعالیت دارند، از سوی آمریکا تحت فشار زیادی قرار نمی‌گیرند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی شرکت‌ها مانند توتال، شرکت‌های بزرگی هستند که سرمایه گذاری‌های فروانی را انجام می‌دهند و بیشتر از آنکه پیمانکار باشند، سرمایه گذاری می‌کنند.

وی افزود: ایران بعد از خروج آمریکا از برجام در انجام مبادلات با شرکت‌های کوچک و متوسط به مشکل بر نمی‌خورد و همچنان ارتباط با این شرکت‌ها برقرار خواهد بود.

محمودی شاه نشین ادامه داد: شرکت‌های بزرگ از آنجایی که چند ملیتی هستند ارتباط شان با ایران دچار مشکل می‌شود و اروپا باید تلاش کند تا مبادلات ایران و این شرکت‌ها کاملا قطع نشود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس گفت: حمایت‌های اروپا، ارتباط شرکت‌های متوسط و پایین با ایران را حفظ می‌کند و وجود رابطه با این شرکت‌ها نیز مفید خواهد بود، زیرا خرید ماشین‌های صنعتی، دارو، لوازم صنعتی و کشاورزی از شرکت‌های کوچک و متوسط انجام می‌شود.

وی افزود: مشکلات ایران با شرکت‌های بزرگی است که قرار بود در صنعت نفت ایران سرمایه گذاری کنند، ولی با تحریم‌های آمریکا، فعالیت آن‌ها در ایران با مشکل مواجه شده است.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: می‌توان به جای شرکت‌های بزرگ چندملیتی حاضر در اروپا، از شرکت‌های بزرگ چینی و روسی استفاده کنیم؛ البته یک شرکت چینی بزرگ جایگیزین توتال می‌شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار