کد خبر: ۶۰۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 22 May 2018
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از تولید ۶ تن گوشت شترمرغ طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: براساس پیش بینی‌ها امسال ۱۰ تن گوشت شترمرغ در نهاوند تولید خواهد شد.

به گزارش مهر، احمد باقری با اشاره به صدور مجوز یک واحد پرورش شترمرغ در روستای سفید خانی نهاوند، گفت: سال گذشته در شهرستان نهاوند حدود ۶ تن گوشت شترمرغ تولید شد.

وی با اشاره به خصوصیات گوشت شترمرغ و سازگاری آن با ذائقه مردم، پیش بینی کرد: طی سال جاری میزان تولید گوشت شترمرغ در شهرستان نهاوند به ۱۰ تن افزایش پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به پرورش ماهیان گرمابی در استخر ذخیره آب روستای فیازمان نهاوند، گفت: به‌منظور توسعه صنعت آبزی‌پروری و استفاده بهینه از آب در سال‌های اخیر استفاده از استخر‌های دومنظوره و ذخیره آب برای پرورش ماهیان گرمابی رونق گرفته است.

وی بابیان اینکه در سال جاری بیش از ۵ هزار قطعه ماهی گرمابی کپور و آمور در بین استخر‌های ذخیره آب در شهرستان توزیع‌شده است، گفت: ماهی آمور به دلیل علف خوار بودن و به‌نوعی همه‌چیزخوار بودن ماهی ارگانیک محسوب می‌شود و هزینه تولید بسیار پایینی دارد.

باقری با اشاره به سیاست‌های بخش شیلات که توسعه ماهیان گرمابی است، عنوان کرد: افزایش تنوع در تولید انواع ماهیان و کاهش هزینه‌های تولید باعث افزایش سرانه مصرف خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار