مدیرکل استاندارد استان همدان از وجود ظرفیت‌های کارآفرینی در حوزه استانداردسازی واحد‌های تولیدی استان خبر داد و گفت: هر یک از واحد‌های تولیدی استان که مشمول استاندارد اجباری هستند، موظف به استخدام و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص در واحد کنترل کیفیت مجموعه خود می‌شود.
کد خبر: ۶۰۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 22 May 2018
مدیرکل استاندارد استان همدان از وجود ظرفیت‌های کارآفرینی در حوزه استانداردسازی واحد‌های تولیدی استان خبر داد و گفت: هر یک از واحد‌های تولیدی استان که مشمول استاندارد اجباری هستند، موظف به استخدام و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص در واحد کنترل کیفیت مجموعه خود می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد مددی، درباره کارکرد سامانه‌های مجازی استاندارد کشور اظهار کرد: در جهت ارائه خدمات بهینه و کمک به کاهش هزینه‌های استانداردسازی، سامانه‌هایی در سطح ملی در سایت استاندارد ایجاد شده تا نظارت بر اجرای استاندارد در واحد‌های مشمول استاندارد‌های اجباری به صورت مستقیم باشد.

وی با بیان اینکه این سامانه به صورت کارتابل در اختیار واحد‌های دارای نشان استاندارد و واحد‌های در حال اخذ مجوز‌ها قرار دارد، افزود: واحد‌های تولیدی تحت پوشش استاندارد و متقاضی اخذ پروانه، می‌توانند با استفاده از شبکه اینترنت وارد دفتر کاری خود در این سامانه شوند و روند کاری استاندارد محصولات خود را مدیریت و پیگیری کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: ارسال نتایج آزمون، نتایج بازدید‌های دوره‌ای فنی و کلیه اقداماتی که در این سازمان درباره هر واحد تولیدی از طریق این سامانه صورت می‌گیرد و مدیران، با استفاده از این طریق در تعامل بیشتر با سازمان استاندارد قرار دارند.

مددی درباره ظرفیت‌های موجود کارآفرینی در حوزه استانداردسازی استان نیز بیان کرد: هر یک از واحد‌های تولیدی استان که مشمول استاندارد اجباری هستند و یا اقدام به دریافت استاندارد اختیاری یا تشویقی می‌کنند، موظف به استخدام و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص در واحد کنترل کیفیت مجموعه خود می‌شود.

وی افزود: استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های متناسب با حوزه‌های صنعتی فعال در استان، به عنوان یکی از ملزومات دریافت نشان استاندارد تعریف شده که می‌تواند علاوه بر افزایش سطح کیفی تولیدات داخلی، موجب اشتغال و به‌کارگیری نیرو‌های جوان و تحصیلکرده دانشگاهی در رشته‌های مختلف شود.

مدیرکل استاندارد همدان در ادامه به برون‌سپاری وظایف تصدی‌گری این سازمان اشاره کرد و گفت: اداره‌کل استاندارد استان همدان اقدامات خوبی در جهت آموزش همکار تخصصی و تکمیلی و بازآموزی مدیران کنترل کیفیت انجام داده و مدارک مورد نیاز و پروانه‌های صلاحیت مربوطه را برای مدیران حاضر در این دوره‌ها صادر کرده است.

وی تعداد مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی و خدماتی دارای پروانه استاندارد کیفیت استان را اعلام کرد و گفت: ۴۰۰ نفر در واحد‌های تولیدی و خدماتی فعال و دارای نشان استاندارد استان فعالیت دارند.

مددی تعداد واحد‌های مشمول استاندارد اجباری شناسایی شده استان را ۸۰ واحد عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه تولید چینی‌آلات بهداشتی، از ۶۰ واحد فعال شناسایی شده در استان، ۴۵ واحد برای اخذ مجوز اقدام کرده‌اند، ۲۳ واحد موفق به اخذ پروانه استاندارد کیفیت کالا‌های تولیدی خود شده و بقیه در حال اخذ مجوز و تأییدیه‌های فنی مربوطه هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار