معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه کودک‌آزاری به انواع مختلف جنسی، جسمی، روانی و مسامحه و غفلت تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: در استان همدان بیش از نیمی از کودک‌آزاری‌ها از نوع غفلت و مسامحه است.
کد خبر: ۶۰۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 21 May 2018
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه کودک‌آزاری به انواع مختلف جنسی، جسمی، روانی و مسامحه و غفلت تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: در استان همدان بیش از نیمی از کودک‌آزاری‌ها از نوع غفلت و مسامحه است.

به گزارش ایسنا، جمشید شیران با تأکید بر اینکه کودک‌آزاری عمدتا در مناطق حاشیه‌شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی دیده می‌شود، بیان کرد: در استان همدان میزان کودک‌آزاری در بین دختران و پسران تقریبا مساوی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های اورژانس اجتماعی آگاه‌سازی مردم در ارتباط با موضوع کودک‌آزاری است، افزود: ۸ مرکز اورژانس اجتماعی در تمامی شهرستان‌های استان به جز فامنین در این زمینه فعال هستند.

شیران با اشاره به اجرای برنامه‌های کاهش آسیب کودک‌آزاری در همدان گفت: برگزاری همایش، نشست تخصصی، سخنرانی‌های مختلف، توزیع بروشور و حساس‌سازی دستگاه‌های ذیربط و عموم مردم از جمله برنامه‌های اداره‌کل بهزیستی در این زمینه است.

وی ادامه داد: بهزیستی استان دوره‌های آموزشی مهارت فرزندپروری برای والدین اجرا می‌کند و مربیان مهدکودک نیز دوره‌های تخصصی لازم در زمینه آگاه‌سازی از شیوه‌های مختلف کودک‌آزاری را سپری می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی همدان یادآور شد: اورژانس اجتماعی در مناطق حاشیه‌شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی پایگاه‌های خدماتی دارند که در محل حضور می‌یابند و نکات لازم را به کودکان کار آموزش می‌دهند.

وی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی والدین پس از شناسایی خانواده این کودکان را دعوت کرده و برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌دهد، اما در صورت حاد بودن میزان کودک‌آزاری پرونده به مراجع قضایی تحویل و در صورتی‌که والدین صلاحیت نگهداری کودک را نداشته باشند، قوه قضاییه فرزند را از این خانواده می‌گیرد و در اختیار بهزیستی قرار می‌دهد.

وی تأکید کرد: در صورتی‌که والدین صلاحیت نگهداری کودک را داشته، اما از نظر شرایط اقتصادی مشکل داشته باشند، اداره‌کل بهزیستی ضمن ارائه پک آموزشی به این افراد، تسهیلات بدون سود برای اشتغالزایی والدین به آن‌ها ارائه می‌کند.

شیران در پایان به بیان عوامل کودک‌آزاری در همدان پرداخت و خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی همچون اعتیاد، خشونت، شرایط روحی و روانی نامناسب، فشار اقتصادی و ... از جمله عوامل موثر در کودک‌آزاری هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار