معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: آمار سرشماری سال‌های ۹۰ تا ۹۵ نشان می‌دهد ۷۰ درصد گلستانی‌ها به شهرهای دیگر از جمله تهران مهاجرت کرده‌اند.
کد خبر: ۶۰۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰ 20 May 2018
به گزارش مهر، مهدی ملا غلامعلی ظهر یکشنبه در نشست خبری روز ملی جمعیت گفت: آمار سرشماری سال‌های ۹۰ تا ۹۵  نشان می‌دهد که ۷۰ درصد جمعیت استان گلستان به دیگر شهرهای کشور مهاجرت کرده‌اند و تهران با رقم ۳۹ درصدی در راس این شهرها قرار دارد.

وی افزود: بر اساس همین آمار ۱۲ درصد جمعیت استان به مازندران، ۱۱ درصد به سمنان و ۹ درصد به خراسان رضوی مهاجرت کرده‌اند.

ملاغلامعلی بیان کرد: بر اساس سرشماری این سال‌ها تعداد ۵۴ هزار و ۹۶۶ نفر در داخل استان جابجا شده‌اند و تعداد ۵۱ هزار و ۸۴۱ نفر به دیگر استان‌های کشور مهاجرت کرده‌اند.

وی افزود: تعداد ۳۴ هزار و ۲۸۶ نفر هم از سایر استان‌ها به گلستان مهاجرت کرده‌اند.

معاون سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی گلستان تصریح کرد: مهاجران وارد شده به استان ۲۱ درصد تهرانی، ۱۶ درصد سیستان و بلوچستانی، ۱۳ درصد از خراسان رضوی، ۱۱ درصد مازندرانی، هشت درصد سمنانی و پنج درصد از خراسان شمالی هستند که در گلستان ساکن شده‌اند.

معلاغلامعلی گفت: تعداد ۴۱۴ نفر هم  طی سال‌های ۹۰ تا ۹۵ از دیگر کشورها به استان  گلستان مهاجرت کرده‌اند که تعداد ۱۱۶ نفر یعنی ۲۸ درصد از آنان را افغان‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه مهاجرت‌ها نقش مهمی در نوسانات آماری استان گلستان دارند، اظهار کرد: در این بین افرد بی هویت یا همان بی شناسنامه ها که بخش زیادی از آنان را مهاجران غیر قانونی تشکیل می‌دهند از آمارها پنهان مانده‌اند و همین مساله مسئولان را برای برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف با مشکل روبرو کرده است.

به گفته ملاغلامعلی مهاجرت خالص استان با توجه به تعداد ورودی و خروجی مهاجران منفی بوده و گلستان از این لحاظ در جایگاه ۲۳ کشوری قرار دارد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار