نمایش موزیکال «دادگاه زباله‌ها» کاری از علی جاور با موضوع اقتصاد مقاومتی در شهر شاهدیه به روی صحنه رفت .
کد خبر: ۶۰۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸ 20 May 2018

«علی جاور»،‌اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و پیگیری حامیان محیط زیست زمینه اجرای این نمایش در این شهر فراهم شد که لازم می‌دانم از همکاری و مساعدت مسئولان شهر شاهدیه قدردانی کنم .

وی با بیان این‌که این نمایش به نویسندگی سوده تدین با موضوع اقتصاد مقاومتی به همت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد تولید شده، افزود: این نمایش به مدت چهار شب از 25 تا 28 اردیبهشت‌ماه در سالن کتابخانه‌ شهدای شاهدیه به روی صحنه رفت که با استقبال خوب مردم همراه بود .

کارگردان نمایش «دادگاه زباله‌ها» گفت: «دادگاه زباله‌ها» روایت داستانی دورریزها و ضایعاتی است که نسبت به انسان‌های مصرف‌گرا و تولیدکنندگان زباله‌ و پسماندهایی که به محیط زیست آسیب می‌رسانند، معترض هستند .

جاور، هدف این نمایش را آموزش کودکان و نوجوانان و فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش تولید زباله و ضایعات، استفاده بهینه از دور ریختنی‌ها و ضرورت بازیافت و تفکیک زباله‌ها از مبدأ عنوان کرد .

این کارشناس تئاتر اظهار داشت: با توجه به خطراتی که زباله‌ها و ضایعات برای محیط زیست ایجاد می‌کنند، سعی داریم از طریق نمایش کودکان و نوجوانان را با این خطرات بیشتر آشنا کنیم .

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد با اشاره به اجرای این نمایش در منطقه زلزله‌زده کوهبنان استان کرمان در نیمه اردیبهشت امسال گفت: این گروه 15 نفره با اجرای این نمایش شاد و آموزنده تلاش کرد تا گل لبخند بر لب کودکان و اهالی مناطق زلزله‌زده بنشاند و اندکی از غم و اندوه آنان را بکاهد .

وی افزود: اکرم السادات مرتضوی، سجاد جنتی، ابوالفضل خوش‌اندام، منیره خالقی، ریحانه سمیعی‌فرد، سجاد گلبار، مهدیه رحمانیان، الهه اعرابی، محمدعلی دشتی، مهسا قاسمیان، فرزاد رضایی‌نیا، حسین قدیری و حانیه خان‌اُغلی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند .

دیگر عوامل نمایش عبارتند از؛ دستیار کارگردان: سیدعلی قریشی، آهنگساز: حسین افروز و حمید خالویی، طراح نور: علی حاتمی، طراح صحنه و اجرا: زهرا زرین‌پور و سجاد جنتی، دوخت لباس: مهدیه پورعباس، طراح پوستر و لباس: زهرا زرین‌پور و عکاس: اویس خانی .

پیش از این نیز «دادگاه زباله‌ها» به مدت 25 روز در تالار هنر یزد به روی صحنه رفته بود .

به گفته مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان با توجه به استقبال مخاطبان، اجرای این نمایش ویژه دانش‌آموزان در مدارس استان همچنان ادامه دارد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار