مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز امسال در این استان مسدود شد گفت: با این اقدام ۱/۵ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.
کد خبر: ۶۰۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 20 May 2018
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز امسال در این استان مسدود شد گفت: با این اقدام ۱/۵ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.
 
به گزارش ایرنا، منصور ستوده افزود: از سال ۹۳ تاکنون ۲ هزار و ۷۶۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده است که بیشترین انسداد چاه‌های غیرمجاز در شهرستان کبودراهنگ با ۸۱۹ حلقه و کمترین آن مربوط به شهرستان فامنین با ۸۷ حلقه چاه است.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند هر گونه حفر چاه غیرمجاز را از طریق سامانه ۳۱۲۱ به گروه گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای گزارش دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار کرد: در استان همدان سه هزار و ۵۸۷ دستگاه کنتور حجمی نصب شده که عمده‌ترین آن در بخش کشاورزی با ۲ هزار و ۵۸۸ دستگاه بوده است.

ستوده از نصب ۲۰۱ دستگاه کنتور حجمی در بخش صنعتی و ۴۱۸ دستگاه در بخش شرب روستایی خبر داد و افزود: همچنین ۲۴۹ دستگاه در بخش شرب شهری و ۲۴۹ دستگاه در بخش دام و طیور نصب شده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌های متناوب منجر به کسری در مخازن آب‌های زیرزمینی شده است، گفت: در استان همدان ۲۲۰ میلیون مترمکعب کسری مخازن آب‌های زیرزمینی وجود دارد.
 
۸۱ درصد حجم ذخایر سد اکباتان پر شده است
ستوده با بیان اینکه در حال حاضر ۸۱ درصد حجم ذخیره سد اکباتان شهر همدان پر شده است گفت: مقدار بارندگی امسال نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلندمدت ۹ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مقدار ورودی آب به این سد ۶ هزار و ۳۶۰ لیتر در ثانیه و خروجی آن ۳۰۲ لیتر است که برای تامین آب شرب شهروندان همدان و برخی روستا‌های اطراف مصرف می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار داشت: از ابتدای سال آبی ۹۶-۹۷ تاکنون ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب آب وارد سد اکباتان شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب بوده است.

ستوده اعلام کرد: مقدار آب خارج شده از سد اکباتان برای مصرف آب شرب ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه متوسط بارندگی در استان ۳۷۷ میلی‌متر است اظهار داشت: سال گذشته در این زمان ۴۰۰ میلی متر و در میانگین بلندمدت ۴۰ ساله ۳۴۴ میلی‌متر بوده است.

وی ادامه داد: سال آبی گذشته یک هزار و ۹۶۶ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی در بخش‌های مختلف استان همدان مصرف شده که بیشترین آن مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

ستوده بیان کرد: از منابع آب زیرزمینی استان همدان یک هزار و ۷۶۱ میلیون مترمکعب معادل ۹۰ درصد در بخش کشاورزی، ۱۴۶ میلیون مترمکعب معادل ۷ درصد در بخش شرب و بهداشت و ۵۹ میلیون مترمکعب معادل ۳ درصد در بخش صنعت مصرف شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار