با توجه به تعطیلی کشتارگاه تویسرکان، و انتقال دام‌ها به کشتارگاه ملایر، این موضوع سبب بروز شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت و کاهش کیفیت گوشت قرمز در تویسرکان شد.
کد خبر: ۶۰۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ 20 May 2018
با توجه به تعطیلی کشتارگاه تویسرکان، و انتقال دام‌ها به کشتارگاه ملایر، این موضوع سبب بروز شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت و کاهش کیفیت گوشت قرمز در تویسرکان شد.

به گزارش تسنیم، کشتارگاه دام این شهرستان مدت زیادی است که با مشکلات متعدد فنی و بهداشتی روبرواست و در منطقه مسکونی واقع شده بود که انتقاد و اعتراض مردم و به ویژه اهالی محل را به دنبال داشت.

علاوه بر این، سیستم پساب فاضلاب این کشتارگاه با مشکلات عدیده‌ای روبه رو بود که معضلات زیادی در این بخش ایجاد کرده بود.

در نهایت پس از سه بار اخطار تعطیلی کشتارگاه تویسرکان، با ورود دستگاه قضایی، کشتارگاه تویسرکان در هفته گذشته به صورت رسمی تعطیل و مقرر شد تا ساخت و بهره برداری از کشتارگاه جدید تویسرکان، دام‌های این شهرستان به کشتارگاه شهرستان ملایر منتقل و پس از کشتار و طی مرحله پیش سرد به تویسرکان انتقال داده شوند.

این در حالی است که فرماندار تویسرکان با اعلام خبر تعطیلی موقت کشتارگاه تویسرکان در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم تصریح کرد: که این جابه جایی موقت موجب افزایش قیمت گوشت و بیکار شدن کارکنان کشتارگاه تویسرکان نمی‌شود.

قصابان تویسرکان: قیمت هر کیلو گوشت قرمر پنج تا ۱۰ هزار تومان افزایش می‌یابد

در چنین شرایطی قصابان فعال تویسرکانی در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفتند: به دلیل اضافه شدن هزینه‌های رفت و آمد، سلاخی، مرحله پیش سرد و و عوارض دامپزشکی، قیمت تمام شده هر کیلو گوشت قرمز برای شهروندان تویسرکان با افزایش پنج تا ۱۰ هزار تومانی روبه رو می‌شود.

قصابان تویسرکانی افزودند: تا قبل از انتقال کشتارگاه تویسرکان به ملایر، هر کیلو گوشت قرمز در تویسرکان به قیمت ۴۸ هزار تومان در اختیار مشتری قرار می‌گرفت، اما با این شرایط، قیمت گوشت به ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان برای شهروندان تویسرکانی می‌رسد.

آن‌ها همچنین تاکید کردند:گوشت دامی که امروز (شنبه) از ملایر به تویسرکان آمده عمدتاً گوشت میش‌های پیر با کیفیت پایین است که قیمت این نوع گوشت در تویسرکان ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان بوده، اما اکنون کشتارگاه ملایر این نوع گوشت را با قیمت ۳۹ هزار تومان برای هر کیلو در اختیا قصابان تویسرکانی می‌گذارد.

یک دامدار تویسرکانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: دام‌هایی را که مدت زیادی برای پرورش آن‌ها تلاش کرده‌ایم باید اکنون برای فروش به ملایر ببریم که هزینه‌های رفت و آمد را برای ما به دنبال دارد و از طرفی در ملایر دام‌های ما را در هر کیلو حداقل پنج هزار تومان زیر قیمت اصلی بازار می‌خرند.

وی تصریح کرد: این در شرایطی است که اگر دامی دچار مشکل باشد به راحتی در تویسرکان در اختیار کشتارگاه قرار می‌گرفت، اما اکنون تا رساندن دام به ملایر احتمال زیادی وجود دارد که دام تلف شود.

افزایش قیمت و کاهش کیفیت گوشت قرمز در تویسرکان واقعیت ندارد

مدیر اداره دامپزشکی تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان گفت: اظهارات و ادعا‌های قصابان فعال در تویسرکان را تایید نمی‌کنیم.

میثم غیاثی اظهار داشت: بر خلاف اظهارات برخی قصابان تویسرکانی، تعرفه هزینه‌های اموری مانند سلاخی، پوست کنی و پاک کردن گوشت و مواردی از این دست در کشتارگاه ملایر هیچ تغییری نسبت به کشتارگاه تویسرکان پیدا نکرده و به هیچ وجه افزایش نیافته است.

وی ابراز کرد: قیمت حمل دام سنگین گاو و دام سبک گوسفند به کشتارگاه تویسرکان به ترتیب ۲۵ و ۲۳ هزار تومان بوده که این قیمت برای انتقال دام به کشتارگاه ملایر اکنون نیز پابرجاست و هیچ تفاوتی نکرده است.

غیاثی گفت: قیمت سلاخی هر گاو در کشتارگاه تویسرکان ۴۵ هزار تومان بود که مربوط به عوارض شهرداری می‌شد که اکنون این قیمت در کشتارگاه ملایر با توجه به مرحله پیش سرد و صنعتی بودن کشتارگاه به ۵۵ هزار تومان رسیده است، اما بر قیمت گوشت تاثیری ندارد، زیرا قصابان در دیگر بخش‌های فنی کشتار دام از برخی منافع مالی بهره‌مند می‌شوند که این افزایش قیمت را جبران می‌کند.

وی تاکید کرد: همچنین هزینه رفت و آمد دام‌ها به کشتارگاه ملایر رایگان است و هزینه‌های اضافی در این بخش وجود ندارد و این در حالی است که قیمت کله پاچه در کشتارگاه ملایر پنج هزار تومان است که در کشتارگاه تویسرکان این تعرفه ۱۲ هزار تومان بود.

مدیر اداره دامپزشکی تویسرکان تصریح کرد: گوشتی که به قصاب‌های تویسرکانی برای عرضه به مردم از کشتارگاه ملایر داده می‌شود، گوشت همان دام‌هایی است که از تویسرکان به کشتارگاه ملایر برای کشتار منقل می‌شوند و ادعای بی‌کیفیت بودن و عرضه گوشت میش پیر خلاف حقیقت است.

وی گفت: اداره دامپزشکی تویسرکان، نظارت دقیق بر روی گوشت قرمز انتقال داده شده به تویسرکان از کشتارگاه ملایر دارد و هر گونه افزایش رسمی گوشت قرمز زیر نظر ااره صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

غیاثی اظهار داشت: اکنون ماشین حمل دام برای انتقال دام‌های تویسرکان به کشتارگاه ملایر در میدان دام آماده خدمات رسانی است و در واقع این قصابان تویسرکانی هستند که از خرید دام‌ها و انتقال آن‌ها به کشتارگاه ملایر امتناع می‌کنند.

وی افزود: هیچ یک از کارکنان کشتارگاه سابق تویسرکان از کار خود بیکار نشده و در کشتارگاه ملایر به کار گرفته شده‌اند.

به گزارش تسنیم فرماندار تویسرکان نیز از اخذ مجوز‌های لازم برای ساخت کشتارگاه جدید دام در تویسرکان خبر داده و گفته از ساخت کشتارگاه جدید در شهرستان حمایت می‌کنیم و تا زمان آغاز به کار کشتارگاه جدید مشکلی در زمینه تامین، کیفیت و قیمت گوشت قرمز در شهرستان نخواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار