امام جمعه بهار با بیان اینکه بزرگترین ضربه به تولید کالا‌های داخلی، واردات بی رویه و قاچاق کالاست گفت: لازمه مبارزه با قاچاق کالا نهادینه کردن مصرف کالای داخلی است.
کد خبر: ۶۰۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 20 May 2018
 امام جمعه بهار با بیان اینکه بزرگترین ضربه به تولید کالا‌های داخلی، واردات بی رویه و قاچاق کالاست گفت: لازمه مبارزه با قاچاق کالا نهادینه کردن مصرف کالای داخلی است.
 
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حبیب الله حاتم نیا در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار افزود: مهمترین موضوع درباره شعار سال شیوه صحیح حمایت از کالای ایرانی است که باید با رفع مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی و تبلیغات بیشتر و ایجاد فرهنگ خرید کالای ایرانی در داخل کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی یکی از مولفه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی است اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی، کشور را می‌تواند درون زا و بسیار مقاوم و پویا کند.

وی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی تولید، اشتغال، رونق و توسعه را بیشتر کرده و موجب کاهش بیکاری، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها می‌شود.

امام جمعه بهار گفت: توجیه و آگاه سازی خانواده‌ها نسبت به اهمیت موضوع حمایت از کالای ایرانی از سوی دستگاه‌ها و نهاد‌های اداری و رسانه‌ها در تحقق عملی شعار حمایت از کالای ایرانی بسیار موثر خواهد بود.

حجت الاسلام حاتم نیا با اشاره به آسیب‌های بسیار مخرب واردات بی رویه و قاچاق کالا گفت: نوع تفکر تجار و بازرگانان برای وارد کردن کالا‌های بی کیفیت و ارزان خارجی با توجه به مشکلات اقتصادی خانواده ها، بسیار آسیب زا است.

امام جمعه بهار با تاکید بر اینکه ارتقا کیفیت محصولات و ارائه خدمات مناسب از سوی تولیدکنندگان مردم را نسبت به خرید و حمایت از کالای ایرانی ترغیب می‌کند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی باید به تولیدات نظارت کافی داشته باشد تا کالای با کیفیت تولید شود.

فرماندار بهار نیز گفت: مهمترین موضوع درباره شعار سال شیوه صحیح حمایت از کالای ایرانی است که تحقق این امر ابتدا رفع مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی است.

احسان قنبری بیان کرد: بخش دیگر حمایت از کالای ایرانی، تبلیغات بیشتر و ایجاد فرهنگ خرید کالای ایرانی در داخل کشور است و برای ایجاد فرهنگ مصرف کالای داخلی همه از جمله مردم، مسئولان، تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی مسئولیت دارند و باید پای کار باشند.

وی اضافه کرد: در هر صورت نباید برای حمایت از کالای ایرانی فقط به خرید داخلی اکتفا کنیم بلکه باید حمایت همه‌جانبه از واحد‌ها و صادراتی کردن تولیدات آن‌ها را در برنامه داشته باشیم.

قنبری بیان کرد: به طور قطع مردم به سمت محصولات بی‌کیفیت نمی‌روند بنابراین باید با افزایش کیفیت، مشتری بیشتری را جذب و در این زمینه آگاهی‌های کافی به مردم داده شود.

فرماندار بهار تاکید کرد: نظارت دقیق و مستمر باید بر عملکرد کارخانه‌ها برای ملزم شدن به تولید کالا‌های باکیفیت توسط مسئولان انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار