معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: بهداشت و سلامت نقش مهمی در پیشرفت هر جامعه دارند و برای نیل به این هدف باید آموزش خودمراقتی جدی گرفته شود.
کد خبر: ۶۰۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 19 May 2018
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: بهداشت و سلامت نقش مهمی در پیشرفت هر جامعه دارند و برای نیل به این هدف باید آموزش خودمراقتی جدی گرفته شود.

به گزارش ایرنا، سیدسعید شاهرخی در نشست اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی بیان کرد: ضعف عملکرد دستگاه در حوزه بهداشت و سلامت تاثیر منفی بر تمامی شئونات زندگی مردم می‌گذارد.

وی اضافه کرد: باید با برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در راستای پیشگیری از بیماری تلاش شود تا پیش از بروز بیماری آن را مهار کرد.

شاهرخی ادامه داد: باید با آموزش همگانی اجازه ندهیم فردی به بیماری و آسیب‌های مالی و روانی ناشی از آن مواجه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: دستگاه‌های عضو کارگروه سلامت و امنیت غذایی باید درک صحیح از بهداشت داشته باشند و بدانند وظیفه تامین سلامت جامعه تنها وظیفه علوم پزشکی نیست.

شاهرخی افزود: حضور نیافتن روسای دستگاه‌های مسئول در نشستی با این اهمیت قابل قبول نیست بنابراین این موضوع از این پس رسیدگی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به نقش اطلاع رسانی در کاهش آسیب‌ها به ویژه در حوره بهداشت و درمان انتظار می‌رود نسبت به دعوت رسانه‌ها برای حضور در این نشست و انعکاس گزارش و یاداشت‌های متقن اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

شاهرخی تاکید کرد: تمامی فعالیت‌های کارگروه سلامت و امنیت غذایی در صورت توجیه نشدن مردم نسبت به مساله بهداشت بی اثر می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تاکید کرد: برای پیشگیری از عرضه مواد غذایی در مکان و شرایط نامناسب و غیر بهداشتی باید برنامه ریزی و کار فعالان این بخش بی رونق شود.

شاهرخی با اشاره به ضرورت ایجاد مکان فرود بالگرد اورژانس برای امداد رسانی به مصدومان، از فرماندارن خواست با توجه به تامین اعتبار مورد نیاز زمین در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

وی از تلاش دانشگاه علوم پزشکی در تدوین سند جامع سلامت استان قدردانی کرد و با تصویب آن در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خواستار ارائه این طرح در کمیته برنامه ریزی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار