با برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت شطرنج استان همدان احمدعلی بابایی با رای مجمع برای یک دوره ۴ ساله دیگر به عنوان رئیس این هیئت انتخاب شد.
کد خبر: ۶۰۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 19 May 2018
با برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت شطرنج استان همدان احمدعلی بابایی با رای مجمع برای یک دوره ۴ ساله دیگر به عنوان رئیس این هیئت انتخاب شد.

به گزارش تسنیم مجمع انتخاباتی هیئت شطرنج استان همدان با حضور محمدرضا پهلوان‌زاده رئیس فدراسیون شطرنج، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان و سایر اعضای مجمع در سالن کنفرانس استادیوم شهید شمسی‌پور برگزار شد و احمد علی بابایی با کسب 15 رای برای یک دوره 4 ساله دیگر به عنوان رئیس هیئت شطرنج استان همدان انتخاب شد.

همدان باید به پایلوت میزبانی از مسابقات ورزشی تبدیل شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در این مجمع با بیان این که استان همدان از ظرفیت بالایی در بخش ورزش برخوردار است، اظهار داشت: ورزشکاران همدانی در سال گذشته موفق شدند در 22 رشته ورزشی در عرصه فراملی کسب مقام کنند.

رسول منعم افزود: ورزشکاران استان همدان همواره مورد حمایت اداره کل ورزش و جوانان هستند که در همین راه 48 ورزشکار مستعد همدانی در 16 رشته برای حضور در بازی‌های آسیایی  شناسایی و مورد حمایت اداره کل قرار گرفتند.

وی با بیان این که در سال گذشته به لطف مدیریت ارشد استان و  نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی منابع مالی مناسب و خوبی در اختیار ورزش همدان قرار گرفت گفت: این اتفاق باعث شد در سال 96 چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی شاهد پیشرفت چشمگیری در ورزش همدان باشیم.

منعم عنوان کرد: با توجه به فضای تعاملی که بین دستگاه‌های استان، اداره کل ورزش و جوانان و مدیریت ارشد استان وجود دارد و نیز با توجه زیرساخت‌های های مناسب، در سال 97 استان همدان باید به پایلوت برگزاری مسابقات کشوری و میزبانی از اردوی تیم‌های ملی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: در سال گذشته استان همدان از 170 رخداد ورزشی ملی و 2 رخداد بین المللی میزبانی کرد که یکی از این مسابقات جام بین المللی ابن سینا در رشته شطرنج بود.

منعم تصریح کرد: یکی از رشته‌های ورزشی در استان همدان که توانسته در عرصه‌های ملی و فرا ملی گام‌های محکمی بردارد شطرنج است که موفق شد در سال گذشته مدال آسیایی نیز کسب کند.

وی با اشاره به این که هیئت شطرنج همدان در میزبانی از مسابقات بین المللی ابن سینا نیز عملکرد شایسته‌ای داشت گفت: با توجه به رویداد همدان_2018 برگزاری این مسابقات در سال جاری می‌تواند به توسعه گردشگری استان کمک کند.

واگذاری میزبانی مسابقات آسیایی شطرنج به همدان

در ادامه این مجمع رئیس‌ فدراسیون شطرنج با بیان این که وزیر ورزش و جوانان با نامه‌ای خطاب به جامعه ورزش وظیفه ورزشکاران را  ایجاد شور و نشاط برای جامعه عنوان کرد  اظهار داشت: کسب مقام در میادین بین المللی توسط ورزشکاران نشاط فراگیری در جامعه ایجاد می‌کند و ما وظیفه داریم در این راه تلاش‌های مفیدی انجام دهیم.

وی افزود: شطرنج هم از سایر ورزش‌ها مستثنی نیست و باید فدراسیون و هیئت‌های استانی در راهی قدم بردارند که به کسب نتایج درخشان در میادین جهانی و آسیایی ختم شود.

پهلوان‌زاده با تقدیر از تلاش‌های  هیئت شطرنج همدان در دوره گذشته گفت: شطرنج همدان در این چند سال به شدت دچار تغییر شد و چهره‌های مطرحی را به شطرنج ایران و جهان معرفی کرد .

وی عنوان کرد: برگزلری اوپن ابن سینا، معرفی داور و مربی فیده و نیز کسب مدال‌های متعدد ملی و فراملی و نیز حضور در جمع استان‌های برتر از اتفاقات خوب شطرنج همدان است.

پهلوان‌زاده تاکید کرد: برای توسعه بیشتر شطرنج در طول سال در شهرستان‌های استان یک دوره مسابقه برگزار شود تا شطرنج در سطح استان جریان داشته باشد. 

وی با بیان این که هنر این است که با امکانات و منابع  کم کارهای بزرگ انجام دهیم گفت: در اواخر سال 96 کمک‌های خوبی از سوی وزارت ورزش به فدراسیون‌ها و هیئت‌های استانی تزریق شد و امیدواریم با اختصاص 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به امر ورزش در سال 97 وضعیت مالی فدراسیون‌ها و هیئت‌های استانی به مراتب بهتر از سال گذشته شود. 

پهلوان‌زاده با اشاره به رویداد همدان_2018 نیز عنوان کرد‌: در تلاش هستیم امسال میزبانی از یک دوره مسابقات آسیایی را به همدان واگذار کنیم.

به گزارش تسنیم پس از سخنان رئیس فدراسیون شطرنج رای‌گیری از اعضای مجمع آغاز شد که با شمارش آرا احمدعلی بابایی تنها نامزد این مجمع انتخاباتی با کسب 15 رای از 16 رای اخذ شده برای 4 سال دیگر به عنوان رئیس هیئت شطرنج استان همدان انتخاب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار