استاندار همدان پیشنهاد داد: نشست پایتخت گردشگری آسیا همزمان با یکم شهریور ماه که روز همدان نام گرفته است، برگزار شود.
کد خبر: ۶۰۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 17 May 2018
 استاندار همدان پیشنهاد داد: نشست پایتخت گردشگری آسیا همزمان با یکم شهریور ماه که روز همدان نام گرفته است، برگزار شود.
 
به گزارش ایرنا، محمد ناصر نیکبخت  در شورای سیاستگذاری رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ با بیان اینکه بهتر است به جای پنجم تا هفتم شهریورماه، زمان نشست پایتخت گردشگری آسیا همزمان با یکم شهریور ماه باشد افزود: تبلیغات ۲۰۱۸ باید برون مرزی و به منظور معرفی بیشتر همدان و جذب سرمایه گذاری باشد.

وی افزود: کمیته فرهنگی رویداد همدان ۲۰۱۸ نیز با مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی استان هر چه سریعتر ایجاد شود.

استاندار همدان با بیان اینکه ۲ اجلاس مهم گردشگری در سال ۲۰۱۸ در این استان برگزار می‌شود ادامه داد: این اجلاس‌ها فرصت بسیار خوبی برای معرفی استان همدان و جذب گردشگراست و باید برای استفاده از این فرصت‌ها آماده شد.

نیکبخت اضافه کرد: بیش از ۳۰ برنامه در سطح ملی و جهانی برای این اجلاس‌ها تدارک دیده شده و تعداد این برنامه‌ها افزایش خواهد یافت و با میزبانی این اجلاس ها، چند فرصت اساسی و ظرفیت شایسته نصیب استان همدان خواهد شد.

وی با تاکید بر زیبا سازی شهر همدان نیز گفت: شهرداری در زیباسازی شهر، ورودی‌ها و پیاده راه‌ها و طرح بلوار ارم اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس شورای سیاستگذاری رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ ادامه داد: در نشست استانداران منطقه چهار کشور تصمیم‌های مناسبی برای هماهنگی و اقدامات مشترک اتخاذ شد.

نیکبخت اظهار داشت: پیشنهاد ایجاد بازارچه مرزی مشترک در این نشست داده شد و با توجه به اینکه در منطقه بندی آمایش، همدان مرکزیت دارد، پیشنهاد داده شد نشست‌های مشترکی هر ۲ منطقه داشته باشد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه رویداد همدان ۲۰۱۸ باید دستاورد‌های زیادی برای استان داشته باشد افزود: در نشست استانداران منطقه چهار کشور مقرر شد هماهنگی‌های لازم برای تبلیغات این رویداد بزرگ در استان‌های غربی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره پویا نمایی در تبلیغات همدان ۲۰۱۸ نیز بسیار تاثیر گذار بود افزود: جشنواره پویانمایی فرصت خوبی برای معرفی همدان ایجاد کرد.

نیکبخت افزود: سازمان صدا و سیما نیز در جشنواره پویا نمایی تعهد کرده که تمام مراکز استانی تبلیغات رویداد همدان ۲۰۱۸ را شروع کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان نیز گفت: سه رویداد بین المللی در کشور در سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شود که ۲ رویداد ان در همدان اتفاق می‌افتد و این یک موفقیت است.

محمودرضا عراقی افزود: سیاست استان همدان این بود که همه اعتبارات و فعالیت‌ها به سمت ۲۰۱۸ سوق پیدا کند و این نکته مثبتی است.

وی با بیان اینکه تولید ثروت، ایجاد اشتغال و بالابردن سطح زندگی مردم از اهداف ۲۰۱۸ است که با تعامل بین المللی حاصل خواهد شد افزود: این فعالیت‌ها برای همدان که توسعه خود را گردشگری قرار داده است، مهم است.

همدان در سال ۲۰۱۸، میزبانی ۲ رویداد بزرگ بین المللی را برعهده دارد، میزبانی ۵۰۰ عضو از بیش از ۱۵۰ کشور وابسته به سازمان جهانی گردشگری و میزبانی وزاری خارجی ۳۴ کشور آسیایی که این ۲ رویداد بین المللی می‌تواند زمینه ساز رونق گردشگری خارجی و نقطه عطفی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان همدان در عرصه جهانی و ارتقای صنعت گردشگری این استان باشد.

علاوه بر این، رویداد همدان ۲۰۱۸ می‌تواند تاثیر بسزایی در برندسازی مقاصد گردشگری همدان داشته و به شعار گردشگری پایدار، اشتغال پایدار و ارزش‌افزوده پایدار جامه عمل بپوشاند.

از سال گذشته مکاتبات برای میزبانی اجلاس ۲۰۱۸ آغاز شد و با توجه به ظرفیت‌های ویژه همدان در حوزه گردشگری و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعدد استان از جمله تپه هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا و غار علیصدر، این میزبانی به ایران و استان همدان اختصاص یافت.

این برای نخستین بار است که اجلاس جهانی گردشگری در ایران برگزار می‌شود و میزبانی همدان در این دوره از برگزاری اجلاس، افتخاری برای این استان محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار