سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: روزانه در حدود یک تن پسماند عفونی و خطرناک از مراکز خصوصی استان شامل مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها و دندانپزشکی‌ها تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۰۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 17 May 2018
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: روزانه در حدود یک تن پسماند عفونی و خطرناک از مراکز خصوصی استان شامل مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها و دندانپزشکی‌ها تولید می‌شود.

به گزارش ایسنا، عادل عربی در کارگروه مدیریت پسماند استان همدان، با بیان این مطلب افزود: به منظور ایجاد بستر مناسب برای ساماندهی وضعیت مدیریت پسماند تولیدی در این اماکن، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به شناسایی و فراخوان پیمانکاران ذیصلاح، اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: به همین منظور شرکت پیمانکاری که حداکثر امتیاز مربوطه را کسب کند به کارگروه استانی معرفی شده و پس از اخذ مجوز‌های لازم نسبت به جمع‌آوری، انتقال و مدیریت (بی‌خطر سازی) پسماند‌های پزشکی مربوطه در یک مرکز واحد اقدام خواهد کرد و این پسماند‌ها بعد از بی‌خطرسازی در سایت پردازش و مدیریت زباله شهر همدان دفن می‌شود.

عربی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده چهار شیوه‌نامه مدیریت پسماند‌های پزشکی، اجـرای ضـوابط و روش‌هـای مـدیریت اجرایـی پسـماند‌های پزشـکی و پسـماند‌های وابسـته بـرای کلیـه اشـخاص حقیقـی و حقـوقی کـه پسـماند‌های پزشـکی را در هـر شـکلی تولیـد، تفکیـک، جداسـازی، جمـع‌آوری، دریافـت، ذخیره، حمل، تصفیه، دفع و یا مدیریت می‌کنند، الزامی است.

گفتنی است؛ دومین جلسه کارگروه استانی مدیریت پسماند استان همدان با موضوع بررسی پیشرفت طرح جامع مدیریت پسماند استان در دو ناحیه شمال، مرکز و جنوب و نیز تعیین تکلیف سایت نخاله‌های ساختمانی شهر همدان و موضوع رهاسازی زباله و نخاله در حاشیه راه‌های استان برگزار شد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارش پیشرفت تهیه طرح جامع توسط شهرداری‌های همدان و ملایر به عنوان مجریان مدیریت پسماند دو ناحیه استان مقرر شد شهرداری همدان ظرف ۱۵ روز آینده نسبت به عقد قرارداد با شرکت مهندسان مشاور برگزیده اقدام و عملیات تهیه طرح جامع ناحیه شمال، مرکز استان در اسرع وقت آغاز شود.

در ضمن مصوب شد شهرداری ملایر نیز مراحل تهیه گزارش ارزیابی اثرات زیست‌محیطی محل پردازش و مدیریت پسماند ناحیه جنوب استان را تسریع کند.

در زمینه محل دفع نخاله‌های ساختمانی همدان هم مقرر شد شهرداری همدان با همکاری سایر دستگاه‌های متولی نسبت به تملک و آماده‌سازی محل جدید سایت مدیریت پسماند‌های ساختمانی همدان اقدام و ساماندهی محل فعلی دفع نخاله‌های ساختمانی را با جدیت بیشتر دنبال کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار