مسئول امور موزه‌ها و بنا‌های تاریخی همدان از بازدید رایگان از موزه‌ها و ابنیه تاریخی زیر مجموعه میراث فرهنگی همدان در روز جهانی موزه خبر داد.
کد خبر: ۶۰۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 17 May 2018
مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی همدان از بازدید رایگان از موزه‌ها و ابنیه تاریخی زیر مجموعه میراث فرهنگی همدان در روز جهانی موزه خبر داد.

به گزارش فارس، مجید جهانگیری ضمن گرامیدشت 28 اردیبهشت روز موزه‌ها اظهار کرد: در سطح استان 9 موزه زیر پوشش میراث فرهنگی و یک موزه خصوصی «همه‌کسی» وجود دارد.

وی با بیان اینکه موزه آمادای واقع در دانشگاه آزاد نیز خصوصی و زیر نظر دانشگاه آزاد است، گفت: باغ‌موزه دفاع مقدس زیر نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موزه تاریخ طبیعی زیرنظر دانشگاه بوعلی‌سینا از دیگر موزه‌هایی است که علاقمندان می‌توانند بازدید کنند.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی همدان با بیان اینکه در حال حاضر موزه‌ها از تجهیزات لازم برخوردار بوده و برای بازدید افراد مشکلی ندارند، گفت: استقرار راهنمای گردشگری، نورپردازی زیبا در شب، سیستم روشنایی در روز، وجود سیستم گرمایشی و سرمایشی، ویترین های مناسب و فضای سبز مطلوب از ویژگی‌های موزه‌های همدان است.

وی در پاسخ به اینکه آیا در سال 2018 که همدان میزبان رویدادهای بین‌المللی است، به موزه‌ها نیز اعتبار مجزایی اختصاص یافته است، گفت: اعتبار ویژه رویدادهای 2018 اختصاص ندارد اما هر سال اعتباراتی برای موزه‌ها می‌آید که اقداماتی انجام می‌شود.

موزه‌ها در مدارس تبلیغ می‌شود

جهانگیری در خصوص اهمیت به تبلیغات موزه‌ها نیز گفت: برای تبلیغات موزه‌ها بروشورهایی حدود 20 تا 30 هزار مورد چاپ شده و توزیع می‌شود.

وی در خصوص ارتباط موزه‌ها با مدارس نیز گفت: در فصل بهار در قالب برگزاری اردوها ارتباط داریم و در هفته میراث فرهنگی نیز کارشناسان برای توزیع اقلام و معرفی موزه‌ها به برخی مدارس اعزام می‌شوند.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی همدان با اشاره به برنامه‌های مدنظر برای 28 اردیبهشت (روز موزه‌ها) گفت: بازدید موزه‌ها و اماکن زیر پوشش میراث فرهنگی در این روز از ساعت 8:30 تا 8 شب رایگان است.

وی از برگزاری کارگاه حفاظت و مرمت کودک در هگمتانه خبر داد و افزود: برگزاری مسابقه نقاشی در آرامگاه بوعلی سینا، شب شعر رمضان در موزه لطفعلیان ملایر و نمایشگاه دستاوردهای عمرانی در میراث فرهنگی از دیگر برنامه‌های روز موزه‌هاست.

جهانگیری با بیان اینکه در موزه هگمتانه حدود 380 اثر تاریخی به نمایش گذاشته شده است، بیان کرد: این آثار متعلق به دوره‌های ماقبل تاریخ، تاریخی، دوره اسلامی و... است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار