مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان به معرفی سرطان‌های شایع در میان مردان و زنان استان همدان پرداخت و ارائه برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی در این زمینه را از اولویت‌های کاری مجمع خیرین سلامت استان همدان دانست.
کد خبر: ۶۰۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 16 May 2018
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان به معرفی سرطان‌های شایع در میان مردان و زنان استان همدان پرداخت و ارائه برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی در این زمینه را از اولویت‌های کاری مجمع خیرین سلامت استان همدان دانست.

به گزارش ایرنا، دکتر محمدصادق صبا،  با بیان اینکه خیرین سلامت با مجموعه بهداشتی و درمانی در سه بخش در سطح استان همدان برای رفع نیازمندی بیماران و مراکز درمانی همکاری دارند، یکی از فعالیت‌های مجمع خیرین را در بخش فرهنگ و سلامت، آموزش و پیشگیری با هدف ارتقاء دانش خودمراقبتی عنوان کرد و ادامه داد: آموزش اثر دیرهنگام دارد، اما تأثیر آن به مراتب بیشتر است.

وی اظهار کرد: کارشناسان مجمع با تشکیل کارگاه‌هایی به آموزش‌هایی، چون خودمراقبتی، پیشگیری و آشنایی با سرطان سینه، بیماری‌های دستگاه گوارشی، قلبی و تنفسی می‌پردازند و در زمینه استفاده از موادغذایی از جمله غذا‌های آماده، نمک و شکر و خطرات دخانیات هشدار‌های لازم را ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در استان همدان سرطان شایع در زنان سرطان سینه و در مردان سرطان پروستات و روده است به همین علت برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی با همکاری پزشکان، ماما‌ها و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در اولویت کاری مجمع قرار دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان به اهمیت مقوله خوددرمانی برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: برای کاهش آلام و دغدغه بیماران بحث مددکاری و مشاوره در مجمع خیرین سلامت لحاظ شده که سعی می‌شود با راهنمایی درست، هزینه‌های درمان را برای بیماران کاهش دهیم.

وی در رابطه با بیماران پروانه‌ای نیز گفت: باید خانواده‌ها را برای مدیریت و پرستاری از بیماران در منزل آموزش داده و آماده کنیم که اولویت انجمن کمک به بیماران صعب‌العلاج به ویژه بیماران پروانه‌ای است.

صبا در ادامه به بخش امور مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان اشاره کرد و گفت: ۶۰۰ میلیون کمک نقدی مردم جمع‌آوری شده که به صورت غیرمستقیم به بیماران نیازمند و از طریق تهیه دارو داده می‌شود به طوریکه خیرین تلاش می‌کنند با توجه به توانمندی بیماران و خانواده‌های بیمار با امور مددکاری علاوه بر درمان بیماری، بتوانند آن‌ها را به کار و فعالیت خود برگردانند.

وی با اشاره به عملکرد امور مددکاری مجمع خیرین سلامت استان همدان در سالجاری خاطرنشان کرد: طرح سخاوت به همت مجمع خیرین سلامت استان و دانشگاه علوم پزشکی همدان و با همکاری ۷۰۰ خیر و مددکار اهدافی، چون حمایت مالی ماهیانه یک یا چند بیمار توسط خیرین، ارائه طرح‏‌های مشاوره‌ای و همفکری در حوزه‎های مختلف سلامت و ... را دنبال می‌کند به طوریکه در این طرح یک خیر یک بیمار را از مرحله صفر تا ۱۰۰ برای بهبود کامل و توانمندی برگشت به زندگی روزمره خود تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان با اشاره به اجرای طرح سخاوت در مجمع خیرین سلامت یادآور شد: با اجرای طرح سخاوت خیرین برای کمک به بیمار کلیه مراحل بهبود کامل بیماری را حمایت می‌کنند

وی بخش سوم فعالیت‌های خیرین را بخش ساخت‌وساز و تجهیزات عنوان کرد و گفت: در هر واحدی که اعلام نیاز شد، خیران نسبت به خرید تجهیزات اعلام آمادگی کردند به طوریکه رفع مسائلی در زمینه بخش دیالیز، سی. تی. اسکن و ساخت مرکز جامع سلامت صالح‌آباد که پزشکان این بخش مشکل اسکان دارند، با کمک خیرین در دست اجراست همچنین ساخت خوابگاه متأهلان نیازمند کمک خیران است.

وی از تعبیه صندوق‌هایی برای کمک خیرخواهانه مردم خبر داد و اعلام کرد: با آگا‌ه‌سازی مردم، کسانی‌که در منزل تجهیزات پزشکی از قبیل: ویلچر و یا تجهیزاتی از این دست دارند، می‌توانند به بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی اهدا کرده و افراد بیشتری از آن استفاده کنند.

مسئول سلامت، آموزش و پیشگیری مجمع خیرین سلامت استان همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آموزش‌های لازم در رابطه با سلامت ۱۱ هزار نفر خانم در مساجد، حسینیه‌ها و ادارات در حال انجام است به طوریکه اولویت آموزش‌ها به بخش سرطان سینه و تغذیه و روش‌های خودمراقبتی برای جلوگیری از بروز و پیشرفت بیماری اختصاص دارد.

فاطمه یوسفی با بیا اینکه از سال ۹۴ این طرح آموزشی آغاز شده، اما آمار دقیقی از موفقیت آن در دست نیست و در رابطه با بیماران پروانه‌ای هنوز اقدامات جدی انجام نشده است، گفت: آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری همه کسانی‌که به مجمع، بیمارستان‌ها، مطب‌ها و کلینیک‌ها مراجعه کردند، صورت گرفته است.

مسئول مشارکت‌های مردمی و امور مددکاری مجمع خیرین سلامت استان همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: ۴ گروه بیماری به شرط نیازمندی از طرف خیرین تحت پوشش هستند که شامل بیماران سرطانی با سن بالای ۱۴ سال، کودکان با نارسایی قلبی، بیماران مبتلا به شکاف لب و کام و بیمارانی که نیاز به کاشت حلزون دارند می‌شود.

حمید شاکری‌صفت با بیان اینکه ۲۵۰ خیر موجود در استان از ۱۸۵ نفر از بیماران سخت‌درمان حمایت می‌کنند، افزود: ۲۳ کاشت حلزون با حمایت خیرین مجمع سلامت برای کودکان ناشنوا انجام شده است و این کودکان به زندگی دوباره برگردانده شده‌اند.

وی با اشاره به ۷۰۰ میلیون کمک مردمی جمع‌آوری شده و تحت پوشش قرار دادن ۹۰۰ نفر خاطرنشان کرد: این مبلغ به صورت وام قرض‌الحسنه به بیماران سرطانی و پرتودرمانی نیازمند پرداخت می‌شود و تخفیفاتی هم از طرف بیمارستان‌ها برای بیماران نیازمند صورت گرفته است.

شاکری‌صفت ادامه داد: در برخی موارد واریز مبالغ به حساب مراکز درمانی بوده و به شکل مستقیم به خود بیماران پرداخت نشده که این هزینه‌ها از محل اعتبارات مجمع خیرین سلامت همدان تأمین شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته در زلزله کرمانشاه با تخریب کامل درمانگاه روستا‌های کرمانشاه، با کمک یک خیر همدانی مقیم خارج از کشور وزیرنظر مجمع خیرین سلامت استان یک درمانگاه در روستای منگره کرمانشاه با ۱۲۰ میلیون هزینه در حال ساخت است.

شاکری‌صفت در ادامه به در حال اجرا بودن دو طرح «سخاوت» و «طعم مهربانی» از طرف مجمع خیرین سلامت استان اشاره کرد و گفت: در طرح طعم مهربانی، کودکان سرطانی که دچار سوءتغذیه هستند، طبق نظر متخصصان در قالب ارائه سبدغذایی شامل میوه و ماهی حمایت می‌شوند.

مسئول واحد تجهیزات مجمع خیرین سلامت استان همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: دو کار در بخش تجهیزات انجام شده است؛ یکی اینکه بیمارستان‌ها نیاز‌های موردنظر خود را اعلام می‌کنند و مجمع به خیرین اطلاع می‌دهد و خیرین مبالغی را در اختیار مجمع قرار می‌دهند و دیگری طرح فراخوان همدان است که کسانی‌که وسایلی از قبیل: تخت بیمار، واکر، تشک مواج و ویلچر دارند و نیازی به آن‌ها ندارند، می‌توانند در اختیار مجمع بگذارند تا افراد نیازمند از آن‌ها استفاده کنند.

محمد شهبازی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت استان همدان برای ساخت و تجهیز مراکز درمانی با دانشگاه علوم پزشکی در تعامل است، افزود: به عنوان مثال تجهیزاتی با مبلغ ۶۰۰ میلیون در اختیار بیمارستان اسدآباد قرار گرفته، بخش دیالیز بیمارستان ملایر بازسازی و تجهیزات جدید برای آن خریداری شده البته بیشتر تجهیزات وارداتی است همچنین بیمارستان‌های رزن و همدان نیز حمایت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار