شهردار همدان گفت: سالانه حدود ۳۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری زباله، رفت و روب و پاکسازی در شهر همدان هزینه می‌شود.
کد خبر: ۶۰۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 17 May 2018
شهردار همدان گفت: سالانه حدود 30 میلیارد تومان برای جمع‌آوری زباله، رفت و روب و پاکسازی در شهر همدان هزینه می‌شود.

به گزارش ایسنا، عباس صوفی در نخستین همایش مشترک ستاد نماز استان همدان و مرکزرسیدگی به امور مساجد استان همدان با شهرداری، با بیان اینکه روزانه 11 میلیون مترمربع از فضای شهر همدان را اصلاح و پاکسازی کرده و برای زیباسازی آن تلاش می‌کنیم، اظهار کرد: سرانه حمل زباله برای هر نفر 90 هزار تومان عوارضی تعیین شده است .

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر همدان 600 هکتار فضای مجازی در غالب 140 پارک به جز باغات خصوصی وجود دارد، ادامه داد: سالانه 15 میلیارد تومان برای فضای سبز با 3 هزار نیروی انسانی هزینه می‌کنیم .

صوفی با اشاره به اینکه سال گذشته 100 هزار تن آسفالت‌ریزی داشتیم که این مقدار امسال به 300 هزار تن افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: همچنین در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم همدان درنظر داریم چندین پارک بزرگ و کوچک نیز به فضای سبز این شهر اضافه کنیم .

شهردار همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته مردم 7 درصد از مجموع 25 میلیارد تومان عوارض نوسازی را پرداخت کردند و امسال این مقدار به 36 میلیارد تومان افزایش یافته است .

صوفی با اشاره به اینکه همدان شهر دارالمجاهدین است و باعث افتخارما است  که در این شهر زندگی می‌کنیم، یادآور شد: اعتقاد داریم برای رسیدن به شهری توسعه‌یافته و موفق باید در تمام ابعاد آن اصول اسلامی به‌کار گرفته شود .

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم اقدامات فرهنگی مبتنی بر اصوصل دینی باشد، گفت: باید در حوزه مباحث رفتار شهروندی نیز تلاش کنیم و شهروندانی داشته باشیم که عدالت و حق‌الناس را رعایت کنند و پرداخت عوارضی یک نمونه از ادای حق‌الناس است بر همین اساس طلاب در پرداخت عوارضی مردم کارهای فرهنگی انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار